• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۰۸
  • شناسه خبر: 11884

رئیس اتاق بازرگانی: بیشترین سرمایه گذاریها در بخش صنعتی استان / آموزش اقتصاد به دانش آموزان

پیام ملّت؛ رئیس اتاق بازرگامی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین استعداد و سرمایه­ گذاری ها در بخش صنعتی استان است، گفت: سرمایه­ گذاران گرایشی برای سرمایه­ گذاری در بخش خدمات ندارند. غلامحسین جمیلی در جمع خبرنگاران با بیا ...

پیام ملّت؛ رئیس اتاق بازرگامی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین استعداد و سرمایه­ گذاری ها در بخش صنعتی استان است، گفت: سرمایه­ گذاران گرایشی برای سرمایه­ گذاری در بخش خدمات ندارند.

غلامحسین جمیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون کشور با شرایط خاص اقتصادی روبرو است، اظهار کرد: با وجود تحریمهای ظالمانه در سطح بین المللی علیه ایران و کاهش واردات و صادرات، ساماندهی و ایجاد پایداری در اقتصاد کلان کشور ضروری به نظر می­رسد و لازم است تولید، اشتغال، و رفاه و معشیت مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شعار« اتاق برای همه» شعار امسال اتاق بازرگانی استان است، تصریح کرد: این شعار در راستای افزایش مشارکتها بین اعضا، و مدیران و مسئولان دولتی استان می­باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: در راستای اشتغالزایی برنامه­های مختلفی توسط اتاق بازرگانی طرح و اجرا شده که بهبود فضای کسب و کار یکی از این برنامه­ هاست .

وی خاطر نشان کرد: تکیه بر بخشهای نوین و مبتنی بر دانش بنیاد یکی از برنامه های این اتاق است که با برگزاری سیمینارها و کمیسونها در توسعه آنها نقش ایفا می کنیم.

جمیلی با بیان اینکه امسال اتاق بازرگانی استان در نمایشگاه اربیل عراق حضور داشته است، گفت: ۵ اتاق بازرگانی از سطح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و اتاق بازرگانی استان زنجان یکی از آنها بود که شرکت در این نمایشگاه منجر به نتایج بسیار مفیدی برای استان داشت که جای امیدواری و دلخوشی دارد.

وی خبر از ایجاد سامانه رصد در اتاق بازرگانی استان داد و  یاداور شد: این سامانه به صورت آنی و لحظه ای تصمیمات و رای گیری اعضا را مشخص می کند و علاوه بر آن امکان انتقاد و پیشنهادات را برای مخاطبان را فراهم می­ سازد.

این مسئول در ادامه به فصل ششم از پایش محیط کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حمایتهای معنوی و واقعی از رویدادهای اقتصادی استان به شکل صحیح انجام میشود و هم اکنون نیز استان زنجان جزو سه استان برتر در فضای کسب و کار است.

به گفته وی بیشترین سرمایه­ گذاری در استان در بخش صنعتی است زیرا شرایط استان و استعداد اهالی در این بخش بیشتر به چشم می­خورد و برای افزایش بخش خدمات همکاری دستگاههای مختلف متولی آن از قبیل میراث فرهنگی ،گردشگری و اتاق اصناف و غیره ضروری به نظر میرسد.

آموزش اقتصاد از سنین پایین تر

جمیلی اظهار کرد: همه تجارب داخلی و بین المللی حاکی از آن است که آموزش از سنین پایین تاثیرپذیری و بازتاب بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی تواهم نامه ای که با اداره کل آموزش و پرورش داشتیم؛ آموزشهای اقتصادی پایه به کمک اشکال و فیلمهای تصویری و صوتی توسط اتاق بازرگانی به دانش آموزان منتخب آموزش و پرورش ارائه میشود.

این مسئول تاکید کرد: آموزش اقتصاد به کودکان پیامد خوبی در بر خواهد داشت زیرا علاوه بر تاثیر مثبت به جامعه در سالهای آینده، خانواده های آنان نیز به وسیله فرزندان از این آموزشها آگاه و بهره مند میشوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان در پایان با اشاره به رشد صادرات استان در سال گذشته ابزار کرد:  کل صادرات استان توسط ۹۲ شرکت حقیقی و حقوقی غیر دولتی انجام میشود که سال ۹۷  میزان صادرات استانذ زنجان به ۴۶۱ میلیون دلار رسید.

وی گفت: سهم صادرات استان از کل کشور یک درصد بود که سال گذشته با افزایش صادرات به ۱.۳ درصد رسید.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست