• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۱۸
  • شناسه خبر: 11920

رسانه ها فراز و نشیب های زیادی را دیده اند

پیام ملّت – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: فعالیت خبرنگاری نگاه جدید را طلب می‌کند. منطقه زنجان، فاطمه کرباسی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان، اظهار کرد: خ ...

پیام ملّت – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: فعالیت خبرنگاری نگاه جدید را طلب می‌کند.

منطقه زنجان، فاطمه کرباسی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان، اظهار کرد: خبر، آگاهی و معرفت به عنوان فصل افتراق انسان با سایر موجودات، میوه ممنوعه‌ای است که تنها آدمی را جسارت نزدیک شدن به آن است.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: کسب اخبار و اطلاعات و به کارگیری آن، لازمه زندگی بشری و فقدان آن تهدیدکننده موجودیت انسان است، خبر برای انسان در حکم هوا برای تنفس است، همه جا هست ولی اغلب به چشم نمی‌آید، حیاتی است اما اهمیت آن به درستی درک نمی‌شود.

این‌ مسئول با اشاره به اینکه عرصه روزنامه‌نگاری ایران از زمان انتشار مطبوعه کاغذ اخبار به عنوان اولین نشریه فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است، گفت: این عرصه انقلاب مشروطه را رقم زده، بر علیه استبداد رضاخان شوریده، در جنبش ملی شدن صنعت نفت حضور داشته و زمینه‌های انقلاب اسلامی را فراهم کرده است.

کرباسی ادمه داد: این عرصه در طول چهل سال گذشته، نقش مهمی در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایفا کرده است. در هر تحول مثبتی می‌توان نقش تاثیرگذار و سازنده روزنامه‌نگاران و خبرنگاران را به وضوح مشاهده کرد.

وی با اشاره به این‌که مطالعه سیر تطور رخداده در عرصه روزنامه‌نگاری که البته جدای از تحولات کلان در سطح ملی و جهانی نیست، نشان می‌دهد که شتاب تحولات در حوزه رسانه به گونه‌ای است که در هر لحظه باید منتظر ظهور یک تکنولوژی جدید باشیم، ادامه داد: این مسئله امر مدیریت را سخت و پیچیده کرده است‌.

کرباسی با اشاره به این‌که باید قبول کنیم نظام تصمیم‌گیری ما، سرعت تغییرات، انطباق و هم‌خوانی ندارد، تصریح کرد: در زمانه‌ای که شبکه‌های اجتماعی همه شئون زندگی ما را متاثر ساخته و از اساس دگرگون کرده با ابزارها و شیوه‌های سنتی به مدیریت فضای خبر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه قدم اول برای حل این مسئله، شناخت دقیق ماهیت تکنولوژی‌های نوین است، بیان کرد: پس از آن می‌توان با تاسی به این شناخت الگوهای ارتباطی متناسب با شرایط جدید را طراحی و اجرا کرد.

این مسئول با بیان اینکه امروزه همه مفاهیم ارتباطی اعم از رسانه، پیام، مخاطب و … دچار دگردیسی شده است، لذا باید بازتعریف شوند، افزود: بدیهی است که فعالیت خبرنگاری نیز از این تحول دگرگونی در امان نمانده و نگاه جدید را طلب می‌کند.

در ادامه این جلسه، رئیس خانه مطبوعات استان زنجان نیز با اشاره به این‌که پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها با هدف ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی، ترویج فرهنگ روزنامه‌خوانی و شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۳۲۴ اثر توسط ۸۱ فعال رسانه‌ای در سامانه بارگذاری شد.

یوسف ناصر با اشاره به اینکه در بخش گزارش و تیتر شاهد جهش خوبی در سطح استان بودیم، ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در بخش خبر نیازمند کارهای بیشتری هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در این جشنواره ۳۶ نفر حائز رتبه اول شدند، ادامه داد: از این تعداد ۲۰ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست