• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۲۴
  • شناسه خبر: 11928

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان: واگذاری زمین‌های ناحیه کارگاهی ظریفان از طریق مزایده تکلیف قانونی است

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: واگذاری زمین های ناحیه کارگاهی و نمایشگاهی صنایع دستی ظریفان از طریق مزایده عمومی، الزام قانونی است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، ایر ...

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان گفت: واگذاری زمین های ناحیه کارگاهی و نمایشگاهی صنایع دستی ظریفان از طریق مزایده عمومی، الزام قانونی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، ایرج احمدی با توجه به سوالات مطرح شده در خصوص نحوه واگذاری زمین های ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد متقاضی زمین در این ناحیه کارگاهی-نمایشگاهی قابل توجه و بالغ بر ۱۰ برابر بود، بنابراین جهت جلوگیری از هرگونه شبهه و شائبه و نیز ایجاد رانت و سفته بازی، طبق قانون می بایست واگذاری تنها از طریق برگزاری مزایده صورت می گرفت.


وی افزود: از آغاز این پروژه، متقاضیان زیادی برای دریافت این زمین ها ثبت نام کرده بودن و اداره کل میراث فرهنگی هم بر اساس معیارهایی قابل قبولی اقدام به اولویت بندی آنها کرده بود ولی متاسفانه طبق گزارش نهادهای نظارتی برخی افراد سودجو و فرصت طلب، به صورت غیر قانونی اقدام به خرید و فروش نوبت خود به مبالغ گزاف می کردند که واگذاری از طریق برگزاری مزایده حضوری نقشه فرصت طلبان را نقش برآب کرد.
احمدی، به فلسفه ایجاد این ناحیه کارگاهی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این ناحیه کارگاهی در ورودی شهر زنجان، شناساندن و عرضه صنایع دستی زنجان به مسافران گذری در فضایی لوکس، سنتی و زیبا است. با توجه به اینکه این ناحیه در ورودی شهر قرار گرفته در نتیحه باید زیبایی بصری لازم را دارا بوده و تبدیل به حاشیه شهر با انواع آلودگی های اجتماعی و زیست محیطی نگردیده و فرصت توسعه به تهدید تبدیل نشده بلکه به یک برند شهری و جاذبه گردشگری تبدیل گردد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه مطرح شده از سوی برخی متقاضیان مبنی بر بالا بود قمیت پایه تعیین شده برای این زمین ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون قیمت سرقفلی در ضلع جنوبی عوارضی آزاد راه زنجان-تهران (یعنی دقیقا روبروی این ناحیه کارگاهی) بالغ بر ۳۰ میلیون تومان است در صورتیکه بالاترین قیمت تعیین شده از سوی کارشناس رسمی دادگستری برای قطعات مرغوب این ناحیه کارگاهی، کمتر از یک سوم مبلغ مذکور است.
احمدی با اشاره به اینکه عرضه محصول در این ناحیه مورد تاکید است اظهار داشت: با توجه به اینکه قطعات این ناحیه کارگاهی به صورت کارگاه-نمایشگاه طراحی شده است؛ با توجه به ایجاد جاذبه بصری و نیز جلوگیری از هرگونه آلودگی صوتی و … جنبه کارگاهی این قطعات می‌بایست به صورت صنایع دستی در نظر گرفته شود و تاکید بیشتر بر عرضه و فروش صنایع دستی هنرمندان زنجانی در این مکان باشد. وی اضافه کرد: این کار، یکی از اقداماتی است که منجر به فربه شدن بخش خدمات -که نسبت به بخش های دیگری مانند کشاورزی و تولید- درصد اشتغال کمتری دارد، می گردد.
احمدی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، سایت های کارگاهی ویژه‌ای را در شهرکهای صنعتی اشراق و نوآوران زنجان جهت استقرار صنایع دستی از جمله مس و چاقو با کمترین قیمت و کمترین درصد نقدی آماده کرده است که متقاضیان می‌توانند بدون هیچ گونه دغدغه ای -از جمله دغدغه زیست محیطی – کارگاههای تولید صنایع دستی خود را در این سایت های کارگاهی ایجاد نمایند که قطعات ۳۶۰ متری در این سایت‌ها به مبلغ کل ۱۰۰ میلیون تومان (با پیش پرداخت ۱۵ الی ۲۰ درصد و الباقی طی اقساط ۳۶ تا ۴۸ ماهه) واگذار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان خاطرنشان کرد: مجموع مساحت این ناحیه کارگاهی ظریفان، ۲.۳ هکتار بوده و زمین‌های آن شامل ۱۰۳ واحد ۸۴ متری است که ۴۲ مترمربع کارگاه و ۴۲ مترمربع نیز فروشگاه خواهد بود.
گفتنی است واگذاری زمین در این ناحیه کارگاهی از طریق مزایده عمومی آغاز شده و متقاضیان تا ۴ شهریور ماه جاری فرصت دارند تا از این طریق نسبت به خرید زمین اقدام نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست