• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۵-۲۸
  • شناسه خبر: 11991

با رای شورای زنجان؛ حمیدرضا حمیدی رئیس شد

پیام ملّت ؛ زهرا احمدی – جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان برگزار و حمیدرضا حمیدی با ۵ رای رئیس، سجاد خدایی نائب رئیس و عباس راشاد منشی شد. به گزارش پایگاه «خبری – تحلیلی پیام ملّت» دو سال پیش بود ...

پیام ملّت ؛ زهرا احمدی – جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان برگزار و حمیدرضا حمیدی با ۵ رای رئیس، سجاد خدایی نائب رئیس و عباس راشاد منشی شد.

به گزارش پایگاه «خبری – تحلیلی پیام ملّت» دو سال پیش بود که با رای مردم زنجان ۹ عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شامل سجاد خدایی، احمد نصیری،عباس راشاد، کاظم افشارچی، حمیدرضا حمیدی، مسعود مرادخانی، اسماعیل دویران، امامعلی دادخواه و سید رحمان احمدی سکان مدیریت شهری را به عهده گرفتند.

پس از مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر زنجان؛ در یکم شهریورماه سال ۹۶ ،این ۹ منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان برای انتخاب اعضای پیشنهادی هیات رئیسه در فرمانداری زنجان تشکیل جلسه دادند که در نهایت احمد نصیری به عنوان تنها نامزد برای تصدی پست ریاست انتخاب شد.

پس از گذشت یک سال از ریاست احمد نصیری در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر، اسماعیل دویران و احمد نصیری برای ریاست شورا ثبت‌نام کردند که در نهایت اسماعیل دویران با  پنج رای به ریاست شورای شهر زنجان برای یکسال انتخاب شد.

امسال نیز با گذشت دو سال از پنجمین دوره شورای اسلامی؛ جلسه انتخاب رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان تشکیل شد که طی آن حمیدرضا حمیدی و رحمان احمدی اعلام کاندیداتوری کردند و سرانجام حمیدرضا حمیدی با کسب ۵ رای از ۹ رای ماخوذه به عنوان سومین رئیس پنجمین دوره شورای شهر زنجان  انتخاب شد.

در این جلسه سجاد خدایی با ۶ رای به عنوان نائب رئیس و عباس راشاد با ۸ رای به عنوان منشی شورا انتخاب شدند.

رئیس سابق شورای شهر زنجان در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک ساله شورای شهر زنجان گفت: با گذشت ۲۴ ماه از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر هیپ گونه عملکرد شخصی در شورا نداشتیم و هر فعالیت و برنامه ای که اجرا شده با آرای جمع شورا بوده است.

اسماعیل دویران در ادامه خاطر نشان می کند: در این مدت ۳۶۸ مصوبه در ۴ حوزه مختلف سیاسی گذاری، نظارتی، کنترلی داشتیم که برخی از آنها در قالب لایحه از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شده، ۷۹ جلسه علنی و غیر علنی تشکیل شده و علاوه بر آن ۵۰ طرح از ناحیه شورا مصوب و ابلاغ گردیده است.

وی افزود: مصوباتی نیز از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شده که بیشتر در زمینه های عمرانی، شهرسازی، حمل و نقل و منابع انسانی و مالی بوده است.

رئیس سابق شورای شهر با تاکید بر اینکه بیشترین تمرکز اعضای شورای شهر بر پروژه های نیمه تمام بوده است، بیان کرد: با گذشت دو سال از مدت خدمت اعضای شورا پل های سیدالشهدا و امام حسن مجتبی(ع)، پروژه خیابانهای زینبیه غربی و شرقی و بازارچه میوه و تربار در زنجان به اتمام رسیده و ۴۰ هکتار از فضای سبز در شهر اصلاح شده است و در حال حاضر نیز پارک بانوان غرب زنجان نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی به پروژه ۳۰ ساله سبزه میدان اشاره کرد و گفت: قرار داد این پروژه با پیمانکار نهایی شده که پیش بینی می­کنیم تا ۲۴ ماه آینده به بهره برداری برسد و در صورت تاخیر اتمام پروژه طی قرداد، پیمانکار برای هر ماه یک و نیم میلیارد خسارت دیرکرد پرداخت خواهد کرد.

امامعلی دادخواه عضو شورای شهر زنجان در این جلسه ابراز کرد: در حال حاضر با گذشت دو سال، شورای شهر در نیمه راه قرار دارد و علارقم بی مهریها و مشکلات با کمترین انتظارات به راه خود ادامه می دهد. شورای شهر با شهردار یک تیم ۱۰ نفره را تشکیل می دهد که تاکنون فعالیتهای خود را بدون حاشیه انجام داده است.

وی اظهار داشت: عملکرد شورا و شهرداری در ویترین شهر مشخص است و مردم داور و تماشاچی اعمال ما هستند و لازم است با نشاط و روح جمعی وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

دادخواه با بیان اینکه ریاست شورای شهر هیچ مزایایی در بر ندارد ، گفت: رئیس شورا می بایست پاسخگوی مطالبات مردم باشد و سکان دار نظارت و اداره جلسات و همچنین قدرت برقراری انسجام بین اعضای شورا را داشته باشد.

حمیدرضا حمیدی رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با تبریک اعیاد قربان و غدیر ابراز داشت: شعاری در زمان انتخابات شورای شهر داشتم این بود که در هر موقعیت؛ شهر را یک قدم به جلو خواهیم برد و هم اکنون نیز با انتصاب بنده به عنوان ریاست شورای شهر این شعار را خواهم داشت و برای رسیده به آن اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی افزایش کیفیت زندگی همشهریان به ویژه کیفیت سلامت روان، بهداشت و محیط زیست را از مهمترین اهداف خود دانست و افزود: در این دو سال هر اقدامی که از سوی شورای شهر انجام شده در راستای افزایش کیفیت شهری و زندگی مردم بوده که اتفاقات مناسب و خوبی در این بخش رخ داده است.

حمیدی رمز موفقیت اعضای شورا را «تلاش» عنوان کرد و خاطر نشان کرد: پروژه سبزه میدان مهمترین هدف اعضا است که امید داریم با تلاش بیشتر شورای شهر و شهرداری با موفقیت به اتمام برسد.

وی اعتقاد دارد: موقعیت سبزه میدان به علت قرارگیری در منطقه بافت مرکزی شهری و همچنین وجود بازار ، مسجد خانم، موزه مردان نمکی و ذوالفغاری در این نقطه استرا تژیک بوده که در صورت تکمیل نقش مهمی در جذب گردشگران و توریست خواهد داشت.

به گفته رئیس شورای شهر زنجان احداث پل غیر همسطح مدرس یکی از اهداف شهرداری و شورای شهر است که به محض تامین اعتبارات تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای شهر به نقش رسانه ها در پروژهای شهر اشاره و تصریح کرد: بسیار مهم است که یک پروژه در شهر به مطالبات مردمی تبدیل شود و این موضوع با وجود رسانه ها و مطبوعات شهر عملیاتی می شود.

وی در پایان از نابرابری فضای شهری در مناطق مختلف ابراز تاسف کرد و گفت: برقراری عدالت و کاهش نابرابری فضای سبز در شهر از برنامه های بنده می­باشد که با تامین اعتبارات، عدالت نسبی در این زمینه اجرا می شود.

در پایان جلسه به پیشنهاد حمید رضا حمیدی ؛ سجاد خدایی به عنوان سخنگو و منشی دوم شورای شهر زنجان انتخاب شد.

انتهای پیام/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست