• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۱۶
  • شناسه خبر: 12044

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان: استقبال خانه اولی ها از تسهیلات مسکن کاهش پیدا کرده است

پیام ملّت – مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: با افزایش قیمت مسکن، استقبال از «تسهیلات صندوق یکم» کاهش یافته است. سلمان راشاد در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه بزرگترین تسهیلات با ...

پیام ملّت – مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: با افزایش قیمت مسکن، استقبال از «تسهیلات صندوق یکم» کاهش یافته است.

سلمان راشاد در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه بزرگترین تسهیلات بانکی استان، متعلق به بانک مسکن است، اظهار داشت: تاکنون بیش از یک سوم واحدهای سطح استان از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات بانک مسکن در زمینه ساخت و خرید خانه است، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اساسی پرداخت تسهیلات در بخش فرسوده است و بدون محدودیت تا پایان شهریور امسال تمامی درخواست‌های تسهیلات در بخش فرسوده پذیرش خواهند شد.

مدیر کل شعب بانک مسکن استان زنجان با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم (خانه اولی ها)بانک مسکن، تک نرخی بوده و تابع سیاست‌های دولت است، تأکید کرد: سود تسهیلات صندوق مسکن یکم برای خانه اولی ها در بافت فرسوده با هدف جذب مردم به این بخش، ۶ درصد است.

به گفته وی سود تسهیلات بانکی برای خرید و احداث خانه ۶ تا ۱۸ درصد است که با توجه به شرایط منطقه و مبلغ سپرده متفاوت است.

راشاد در ادامه خاطر نشان کرد: در ۵ ماهه امسال ۲ هزار و ۱۴۹ مورد تسهیلات در راستای خرید و احداث خانه به مبلغ ۹۲۰ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال برای متقاضیان استان زنجان پرداخت شده است.

وی همچنین جمع تسهیلات پرداختی بخش مسکن در سال گذشته را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سعی میشود امسال در دراستای نوسازی و خرید مسکن، تسهیلات بیشتری در زمینه مسکن اعطا شود.

این مسئول با ابراز نگرانی از افزایش حبابی شکل قیمت مسکن در استان زنجان اظهار کرد: تسهیلاتی که توسط بانک مسکن برای زوجین ارائه میشود ۶۰میلیون و با سپرده ۱۲۰ میلیون تومان است که با این افزایش قیمتها در بخش مسکن، این تسهیلات ممکن است تا یک چهارم قیمت یک مسکن باشد و این یکی از دلایل کاهش استقبال از این طرح است.

بالغ بر ۷۰۰ هکتار از مساحت استان را بافت فرسوده شهری تشکیل میدهد که دولت برای بازسازی و مقاوم سازی این بافتها تسهیلاتی از قبیل ارائه تسهیلات تا سقف۴۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای افزایش خانه سازی یاد آور شد: اگر انبوه سازان حرفه‌ای از آیتم های فناوری نوین در ساخت ساختمان ها استفاده کنند می‌توانند علاوه بر وام ۴۰ میلیون تومانی بافت فرسوده، ۶۰ میلیون تومان نیز به صورت جداگانه از بانک تسهیلات دریافت کنند.

دولت نیز برای بازسازی بافت فرسوده مشوقهایی در نظر گرفته که در حال حاضر برای نوسازی و واحدهای مسکونی در محدوده بافت فرسوده ۱۰۰ درصد عوارض صدور پروانه داخل تراکم و ۵۰ درصد تخفیف برای مازاد بر تراکم داده می شود.

همچنین برای ساخت وساز در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و ناکارآمد تخفیف ۱۰۰ درصد عوارض در صدور پروانه ساخت و داخل تراکم اعطا می شود.

راشاد در پایان گفت: در حال حاضر تسهیلات متنوعی برای مردم در بانک مسکن وجود دارد که از بین آنها می‌توان به تسهیلات صندوق مسکن یکم، صندوق پس انداز جوانان، تسهیلات مشارکتی، و همچنین طرح حساب‌های ممتاز اشاره کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست