• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۱۷
  • شناسه خبر: 12058

مدیرکل میراث فرهنگی: قطار گردشگری امروز وارد زنجان میشود

پیام ملّت– مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: قطار گردشگری کاروان عشق برای شرکت در دسته حسینه اعظم به زنجان می آید. یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت » اظهار داشت: هرساله همزمان با هشت ...

پیام ملّت– مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: قطار گردشگری کاروان عشق برای شرکت در دسته حسینه اعظم به زنجان می آید.


یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت » اظهار داشت: هرساله همزمان با هشتم ماه محرم مهمانان زیادی از سطح کشور به ویژه استانهای مجاور به زنجان عظیمت می کنند و امسال نیز طبق سال گذشته قطار گردشگری ویژه از استان تهران به مقصد دسته عظیم حسنیه اعظم زنجان سفر می کند و ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه وارد راه آهن زنجان می شود.


وی با تاکید بر اینکه این قطار در راستای توسعه قطار‌های گردشگری با موضوع ترویج فرهنگ حسینی به زنجان رهسپار می شود، ابراز کرد: قطار کاروان عشق رجا در مسیر تهران-زنجان امروز قبل از شروع دسته عزاداری حسینیه اعظم وارد زنجان می شود.


به گفته مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، قطار گردشگری کاروان عشق رجاء امروز با هدف شرکت مسافران در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان ساعت ۹ صبح از تهران حرکت کرده و پس از پایان دسته حسنیه از زنجان مراجعت می‌کند.


وی مبلغ بلیت این قطار گردشگری از تهران به سمت زنجان، با پذیرایی صبحانه، نهار و شام برای هر نفر ۱۳۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، قطار یاد شده بعد از حرکت از ایستگاه زنجان، حدود ساعت ۲۴ وارد ایستگاه تهران می‌شود.


هر ساله دلدادگان و دل شکستگان زیادی در هشتم ماه محرم، برای شرکت درعزاداری سالار شهیدان و دسته حسنیه اعظم استان زنجان سفر میکنند که طبق آمار حسنیه اعظم در سال گذشته ۷ هزار نفر در این شب اسکان داده شدند و امسال نیز بر تعداد این اقامت گاهها افزوده شده است.


گفتنی است؛ استان زنجان در محرم سال قبل میزبان زائرانی از ۱۸ استان و همچنین از کشورهای عراق، کویت، لبنان، روسیه و آذربایجان بوده است و امسال نیز بی گمان بر تعداد این عاشقان ثارالله افزوده خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست