• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۱۹
  • شناسه خبر: 12072

یوم العباس جاودانه شد / زینب از شام برمیگردد

پیام ملّت – هشتم محرم برای ایرانی ها و بخصوص زنجانی ها حال و هوای دیگری دارد این روز متفاوت تر از روزهای دیگر مردمان این دیار است. عاشورا و تاسوعا تاریخی بیش از ۱۴۰۰ سال دارد اما مردمان این دیار عشق و ارادتشان به س ...

پیام ملّت – هشتم محرم برای ایرانی ها و بخصوص زنجانی ها حال و هوای دیگری دارد این روز متفاوت تر از روزهای دیگر مردمان این دیار است. عاشورا و تاسوعا تاریخی بیش از ۱۴۰۰ سال دارد اما مردمان این دیار عشق و ارادتشان به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و علمدار سرافراز کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) رنگ گذر زمان به خود نگرفته است و گردهای خاک سمان اسب یزیدیان نتوانسته است فاصله ای بین کربلا و کربلائیان ایجاد کند و آن است که کربلا و عاشورا زنده است و زنده خواهد ماند زیرا تاریخ ماهیت اصیل خویش را تغییر نخواهد داد.

هشتم محرم ۱۴۴۱ برای مردم زنجان در یوم العباس با شکوه و عزت ثبت گردید و ده ها هزار شیفته و عاشق حسین بن علی (ع) و علمدار قهرمان و باوفای دیار نینوا از اقصی نقاط جهان نظاره گر اجتماع بزرگ شیعیان در سرزمین حماسه های ماندگار شدند.

پایان حماسه یوم‌العباس زنجانی‌ها با ثبت شکوه تاریخی دیگر

زنجانی ها اعم از کودک و نوجوان و جوان تا پیر و هر آنکه نفس داشت با صفای باطن خود را به حسینیه اعظم رساند تا از میعادگاه عاشقان و با ندای زیبای حسین – حسین گویان مسافت حسینیه اعظم به سمت امام زاده سید ابراهیم (ع) این شهر را بپیماید.

و هشتم محرم دگر بار با شکوه جاودانه گردید و زنجانی ها خود را همون با کاروان نینوا در ۱۱ محرم ۱۴۱۱ با زینبون همراه خواهند کرد تا رسالت حسینی و زینبی را توامان بجا آورند.

خون کربلائیان با صدای رسای زینب (س) جاودانه گردید و کاخ «زر و زور و تزویر» یزید در برابر رسالت دختر علی بن ابیطالب (ع) فرو ریخت و زینب برای بسط عدالت خاندان نبوت و امامت از شام به کربلا بر می گردد تا درس عاشورا و تاسوعا را برای همه نسل های بشر جاودانه کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست