• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۲۰
  • شناسه خبر: 12075

همنوایی عزاداران زنجانی با احیاگر عاشورا

پیام ملّت – مردم عزادار زنجان پس از خلق حماسه یوم‌العباس، بار دیگر برای همنوایی با ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س)و احیاگر عاشورا، همزمان با یازدهم محرم در موکب عزاداری زینبیه اعظم زنجان حضور یافتند. دلدادگان پایتخت ش ...

پیام ملّت – مردم عزادار زنجان پس از خلق حماسه یوم‌العباس، بار دیگر برای همنوایی با ام‌المصائب حضرت زینب کبری(س)و احیاگر عاشورا، همزمان با یازدهم محرم در موکب عزاداری زینبیه اعظم زنجان حضور یافتند.

دلدادگان پایتخت شور و شعور حسینی در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان که از ساعت ۱۵:۳۰ روز چهارشنبه / مصادف با یازدهم محرم/ آغاز شده، حضور یافته و شریک غم و اندوه پیام‌آور کربلا و اسیران دشت نینوا شدند.

همانطور که هشتم محرم به دلیل برگزاری دسته حسینیه اعظم به عنوان یوم‌العباس نام گرفته است، یازدهم این ماه نیز در شکوه و عظمت عزاداران عقیله‌العرب، یوم‌الزینب نامگذاری شده است.

همنوایی عزاداران زنجانی با احیاگر عاشورا

اقشار مختلف مردم از استان زنجان و نقاط مختلف کشور و خارج از ایران، امروز خود را به زنجان رسانده‌اند تا در پایتخت شور و شعور حسینی و در مسیر زینبیه اعظم تا امامزاده سیدابراهیم(ع)، شریک مصیبت خواهر سیدالشهدا(ع) شده و به جهانیان برسانند که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود/ سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود.

شاه‌بیت نوحه دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان که توسط استاد حاج غلامرضا عینی‌فرد، سروده شده به این شرح است: «کرب و بلادن گدرم یا حسین/ بیر گونی فاتح گلرم یاحسین»

 یک هزار و ۲۰۰ خادم افتخاری در زینبیه اعظم زنجان، همکاری داشته و امروز ۹۰ اکیپ سیار و ثابت، جمع‌آوری نذورات را بر عهده دارند که ۶۰ اکیپ به صورت ثابت و ۳۰ اکیپ نیز به صورت سیار فعالیت می‌کنند.

همچنین ۱۶ تیم اورژانس استان زنجان نیز در مسیر حرکت سوگواران زینبی، مستقر شده و نسبت به خدمات‌رسانی لازم اقدام می‌کنند.

یک فروند بالگرد، چهار دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورآمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ۴۰ نفر از نیروهای امدادگر هلال احمر استان نیز با حضور در مسیر دسته عزاداری زینبیه اعظم در کنار نیروهای اورژانس، پوشش امدادی مسیر دسته را بر عهده دارند.

حماسه خیل عظیم عزاداران زینبیه اعظم زنجان نیز مانند دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و سایر مساجد به صورت زنده از شبکه استانی اشراق و شبکه‌های ملی و بین‌المللی پخش می شود.

به گزارش ایرنا، مسجد زینبیه اعظم زنجان، قدمتی بیش از ۴۰۰ سال داشته و در کنار حسینیه اعظم از مهم‌ترین اماکن مذهبی شهر زنجان است که همه ساله در ایام محرم، پذیرای خیل عاشقان و دلدادگان مکتب حسینی از نقاط مختلف ایران و جهان می‌باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست