• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۲۴
  • شناسه خبر: 12086

مدیران استان در ایام اربعین باید در محل خدمت خود باشند/ مرز خسروی شب ها باز نیست، زائران معطل نشوند

استاندار زنجان در جلسه ستاد اربعین ضمن تشکر از همه عواملی که در مراسمات محرم تلاش کردند از عدم حضور مدیران در این مراسمات گله کرد. به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» فتح اله حقیقی در مورد انحرافاتی مثل قمه زنی نیز ...

استاندار زنجان در جلسه ستاد اربعین ضمن تشکر از همه عواملی که در مراسمات محرم تلاش کردند از عدم حضور مدیران در این مراسمات گله کرد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» فتح اله حقیقی در مورد انحرافاتی مثل قمه زنی نیز گفت: این موضوع باید در دستورکار شورای اجتماعی قرار بگیرد و برای آن راهکار ارائه شود. مانند طرح نذر خون در محرم که تحت تأثیر آن ، امسال اهدای خون  ۶ برابر سال گذشته شد.

وی با استناد به گزارش شورای امنیت کشور اظهار داشت:  زنجان جزء ۵ استان  امن کشور است که  این از افتخارات مردم زنجان است.

استادار زنجان با تأکید بر پرهیز ازمنیّت ها در ارائه خدمات توسط مدیران گفت: زمانی می توانیم به ارزش ها خدمت کنیم که خودمان مطرح نباشیم.

وی بر مدیریت هزینه ها در ایام اربعین تأکید کرد و گفت: مسئولین حق ندارند یک ریال خارج از  مصوبه ستاد  خرج کنند و به هر کیفیتی که شده باید در برابر تصمیمی گیری های شخصی در هزینه کرد اعتبارات اربعین مقاومت کرد.

استاندار زنجان با تأکید بر لزوم ارائه خدمات و تأمین امنیت و نیاز مردم زنجان در ایام اربعین تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی همه مدیران باید در محل خدمت خود حاضر باشند وشرکت در پیاده روی اربعین حسینی را به زمان دیگر موکول کنند.

استاندار زنجان مهم ترین کار مدیران از امروز تا اربعین را ساماندهی موضوع پیاده روی اربعین توسط شخص مدیران ارگان ها وسازمان ها عنوان کرد و بر لزوم اطلاع رسانی زائران برای نحوه ثبت نام و خروج از کشور و آموزش های لازم برای توجیه زائران همچنین  بر اهمیت ارتباط بین استان ها در این ایام تأکید کرد.

بابایی مسئول کمیته اعزام اربعین نیز در این جلسه با اعلام اینکه تاکنون ۵۲۱۸ نفر در قالب ۳۱۷ گروه  در سامانه سماح برای شرکت در  پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند، گفت: از اول شهریور این سامانه فعال است و ثبت نام از طرق همین  سایت از طریق خود زائران ویا ۲۲ دفتر زیارتی در استان انجام می شود. معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور از امتیازهای این سامانه است.

وی بابیان اینکه مرز خسروی برای خروج زائران زنجانی تعیین شده است، گفت: مرز خسروی ازساعت ۷ صبح تا ۱۹ بعد ظهر فعال است و باتوجه به اینکه مرز خسروی شب ها بسته است و جایی هم برای ماندن و زائران ندارد تأکید کرد زائران در ساعت خروج و حضور در مرز خسروی دقت کنند تا معطل نشوند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه گفت: سند راهبردی برای اقدامات فرهنگی تعیین شده است که همه اقدامات فرهنگی در ایام اربعین حسینی بر اساس سیاست ها و راهبردها و پیام هایی است که در این سند تبیین شده است.

حجت الاسلام سعید احمدی فعالیت های سازمان تبلیغات را در ۵ محور مبنی بر مقاومت و اتحاد مسلمانان عنوان کرد وگفت: آموزش و توانمندسازی موکب ها در حوزه فرهنگ، ارئه خدمات تبلیغی به زائران و تداوم ارتباط با زائران از برنامه سازمان تبلیغات است که بخش عمده این فعالیت ها بر توجیه زائران استوار است.

لازم به ذکر است در ایام اربعین حسینی ۱۹ موکب از زنجان از جمله یک موکب در سامرا و ۳موکب در مسیر نجف به کربلا و ۵ موکب در شهر کربلا و ۹ موکب نیز در نجف به ارائه خدمت به زائران خواهند پرداخت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست