• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۶-۲۶
  • شناسه خبر: 12103

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان : بزرگترین مجتمع آموزشی در زنجان راه اندازی می شود / رسالت ما کمک به آموزش و پرورش است

پیام ملّت – دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حمایت حضرت امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد و هم اکنون سومین دانشگاه جهان از نظر تعداد دانشجو است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز در سال ۱۳۶۴تأسیس شده است ک ...

پیام ملّت – دانشگاه آزاد اسلامی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حمایت حضرت امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد و هم اکنون سومین دانشگاه جهان از نظر تعداد دانشجو است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز در سال ۱۳۶۴تأسیس شده است که به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی استان زنجان با ۴واحد و ۲ مرکز در محدوده جغرافیایی استان زنجان مشغول به فعالیت است و تاکنون نزدیک به ۵۰ هزارنفر فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است. هم اکنون از ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان حدود ۸۰۰۰ دانشجو در واحد زنجان و مابقی در واحدهای دیگر مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در نشست رسانه ای با خبرنگاران زنجان با بیان اینکه اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ تشکیل تا کنون برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: این دانشگاه در بحرانی ترین وضعیت کشور به لحاظ نظام آموزشی و ظرفیت پذیرش، وارد کار شد و این بحران را حل کرد و معضل سد کنکور نیز که اوایل استقرار جمهوری اسلامی مطرح بود توسط دانشگاه آزاد حل شد.
علیرضا فیروزفر با قدردانی از تلاش رسانه ها برای تنویر افکار عمومی افزود : رسانه ها پشتوانه استوار و محکم برای مدیران هستند.
وی با اشاره به توزیع عدالت آموزشی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در نقاط محروم کشور گفت : دانشگاه آزاد اسلامی زنجان توسعه موزونی در استان داشته است وامکان دسترسی به تحصیل در آموزش عالی در دورترین نقاط استان را برای متقاضیان آسان کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، ورود موثر تر به حوزه آموزش و پرورش است و د انشگاه آزاد زنجان این پتانسیل را دارد که زمینه تحصیل از اول ابتدائی تا دکتری را برای متقاضیان فراهم کند.


فیروزفر اعلام کرد: طی یک سال برنامه ریزی دقیق، در سال ۱۳۹۹ شاهد تأسیس و بهره برداری از بزرگترین مجتمع آموزشی شمال غرب کشور خواهیم بود. این مجتمع با تمام امکانات و زیر ساخت ها و با لحاظ تمامی نیاز های دانش آموزان با ۷هکتار مساحت و بیش از ۲۰هزار مترمربع فضا ، در سه مقطع ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان به صورت یک مدرسه ویژه و مجزا از مجموعه سماء ، در مهر ۱۳۹۹ پذیرای دانش آموزان خواهد بود.
علیرضا فیروز فر مهارت آموزی را یکی از نیاز های امروزکشور عنوان کرد و افزود: به دنبال ایفای نقش خود در تعالی آموزش و پرورش کشور، درحال پیگیری مدارس ویژه به صورت مهارت آموزی در کسب و کار و کارآفرینی و مهارت آموزی در امور اجتماعی و سبک زندگی هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اعتبار هر مجموعه آموزشی را در وهله اول وابسته به سرمایه نیروی انسانی آن دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با ۵۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت، در هیچ رشته دایری در دانشگاه کمبود مدرس و هیأت علمی تمام وقت ندارد.


وی افزود : سخنرانی ۳۰۰ استاد عضو هیات علمی واحد زنجان در هفته پژوهش برای به نمایش گذاشتن توان علمی واحد زنجان است.
وی با انتقاد از روند صدور مجوز برای برخی موسسات فاقد عضو هیات علمی گفت : در کل کشور باید تمهیداتی اندیشیده شود که موسسات آموزش عالی بدون داشتن عضو هیأت علمی تمام وقت کافی دررشته ، اجازه خدمات رسانی نداشته باشند زیرا کیفیت یک مجموعه آموزش عالی قویاَ وابسته به کادر هیأت علمی و زیر ساخت های آن مجموعه است.


علیرضا فیروز اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در هیچ رشته ای مشکل زیرساخت ندارد و برای تمامی رشته ها مجهزترین آزمایشگاه ها و کارگاه ها و مرکز تحقیقاتی را دارد و مراکز تحقیقاتی زیست و متالورژی این دانشگاه در کشور جزء سرآمدها هستند که بستری را برای تربیت دانشجویان خلاق و نوآور فراهم کرده است.
فیروز فر گفت: در بستر فعلی کشور به نظر می رسد که رسالت دانشگاه ها ایجاد زمینه برای رشد افکار خلاق و نوآور است که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان این بستر را برای دانشجویان فراهم کرده است و در طول سال تحصیلی جدید یک فضای بسیار مناسب برای استقرار هسته های فناور ایجاد خواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی زنجان تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه با ۸۲ رشته کارشناسی ارشد و ۲۴ رشته دکتری و تمام رشته های کارشناسی موجود درکشور و همچنین با ایجاد ۱۳ رشته جدید پرتقاضا در رشته های هنر، طراحی لباس ، گردشگری و گرافیک، نقاشی و بازیگری و مشاوره و مدیریت کسب و کارهای کوچک، مهندسی پلیمر و گیاه پزشکی و مدیریت صنعتی و … آماده پذیرش دانشجو است. که تأسیس این رشته ها برای خانواده ها آرامش و اطمینان را به ارمغان آورده است و فرزندان با اطمینان و آرامش در کنار خانواده به تحصیل می پردازند.


فیروز فر با اشاره به اینکه شهریه دریافتی توسط دانشگاه آزاد از روندی معقول و مناسب تبعیت می کند ،گفت: این دانشگاه طی چندین سال افزایش شهریه نداشته است و شهریه یکسال تحصیل در این دانشگاه به اندازه شهریه یکسال یک دانش آموز ابتدائی در یک مدرسه غیر انتفاعی در همین استان است.


وی از رسانه ها خواست که در ایجاد آگاهی در متقاضیان برای یک انتخاب آگاهانه و باشناخت دقیق از امکانات دانشگاه ، تلاش کنند و ادامه داد : تحصیل در یک دانشگاه با زیر ساخت کامل با تحصیل در موسسه ای که ریرساخت لازم را ندارد ، متفاوت است و وقتی چنین سرمایه ایی در استان وجود دارد، اگاهی بخشی از طریق رسانه های باعث می شود که این سرمایه و امکانات به درستی مورد استفاده قرار بگیرد.
علیرضا فیروز فر در رابطه با تسهیلاتی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است نیز اعلام کرد: برنامه ای تنظیم شده است که براساس آن با ارائه وام و امکان تقسیط و … متقاضیان هیچ مشکلی درپرداخت شهریه نداشته باشند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۱۸ هزار دانشجو را دارد که ظاهراً این ظرفیت مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.


وی در ارتباط با کاهش دانشجو نیز اظهار کرد: بخشی از کاهش تعداد دانشجو مربوط به ترکیب جمعیت است و بخش دیگر آن مربوط به مسئولان درتخصیص ظرفیت ها است که باید با همکاری و توجه عوامل بیرونی افزایش دانشجو در دانشگاه های دارای زیر ساخت های مناسب صورت پذیرد.


فیروز فر در رابطه با وضعیت حجاب در دانشگاه نیز با بیان اینکه رعایت حجاب در محل دانشگاه نسبت به سایر مکان ها یک تکلیف دینی است، بیان داشت : دانشگاه آزاد زنجان در حوزه حجاب کارمندان جزء۳ استان برتر کشور و ودر حوزه حجاب دانشجویان جزء۵ استان برتر کشور است .


وی در رابطه با فعالیت های فرهنگی دانشگاه نیز اظهار داشت: تمامی فعالیت های فرهنگی این دانشگاه در قالب بودجه مصوب وبه صورت جمعی و با وجود تشکل های دانشجویی است و دانشگاه آزاد زنجان، تنها واحدی است که جلسات ماهانه با تشکل های دانشگاه برگزار می کند.


فیروز فر در موضوع پرداختن به آداب و سنن بومی نیز تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه بعضی از حوزه ها مورد سوء استفاده برخی از افراد قرار می گیرد که اساساً با نظام مشکل دارند . دامن زدن به مسائل اقوام و قومیت ها و اختلاف افکنی در این زمینه کاری پسندیده نیست. دانشگاه محل اعتلای آداب و سنن و زبان بومی و محلی اقوام گوناگون کشور است.


در پایان دیدار ، خبرنگاران و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور در مجتمع امام خمینی (ره) از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست