• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۷-۰۲
  • شناسه خبر: 12147

رییس شورای شهر زنجان: پروژه سبزه میدان پیشرفت نداشته است/ شهرداری تابلو روزشمار پروژه سبزه میدان را نصب کند

عصر ملّت- رییس شورای شهر زنجان گفت: تا کنده کاری های قبلی ترمیم نشود، شهرداری مجوز هیچگونه حفاری جدید به آب فاضلاب ندهد. به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حمید حمیدی در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر، ضمن تبریک بازگش ...

عصر ملّت- رییس شورای شهر زنجان گفت: تا کنده کاری های قبلی ترمیم نشود، شهرداری مجوز هیچگونه حفاری جدید به آب فاضلاب ندهد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حمید حمیدی در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر، ضمن تبریک بازگشایی مدارس از مجموعه شهرداری برای آماده سازی مدارس تشکر کرد و از پلیس راهور درخواست کرد که حضور بیشتری در معابر داشته باشد تا تسهیل در عبور و مرور در این ایام بهتر اتفاق بیفتد.

وی از عدم حضور مسئولین اداره آب و فاضلاب در جلسات شورای  شهر برای پاسخگویی در مورد حفاری های انجام شده گله کرد و اظهار داشت: گرچه از سازمان آب و فاضلاب در توسعه فاضلاب شهری تشکر می کنیم اما کنده کاری های موجود باید ترمیم شود و شهرداری نباید حتی مجوز یک متر مکعب حفاری جدید به اداره آب و فاضلاب بدهد، تا تعمیرات انجام شود.

نماینده شهرداری در پاسخ به این موضوع گفت: از ۵۲ کیلومتر حفاری انجام شده ۳۲ کیلومتر مربوط به فاضلاب شهری است که بیشترین عملیات حفاری را به خود اختصاص داده است و بخش اعظم آن در زیباشهر اتفاق افتاده است. قرار بود تا پایان شهریور تمام حفاری های سال ۹۷ ترمیم و مرمت شود که مناطق گلشهر و نیکسازان  تا ۹۵ درصد ترمیم شده است.

نوری گفت: در منطقه سه هرچه مجوز حفاری داده بودیم، ترمیم شده است ولی در منطقه یک و دو۳۰ درصد از تعهد شهرداری برای ترمیم باقی مانده است که اعلام شده است هیچ گونه مجوزی برای حفاری جدید در سال ۹۸ صادر نشود تا مرمت ها انجام شود.

رییس شورای شهر زنجان با بیان اینکه از هفته قبل تا کنون هیچ اتفاقی در پروژه سبزه میدان نیفتاده است، گفت: شهرداری موظف است هرهفته از پیشرفت پروژه سبزه میدان گزارش دهد و از شهرداری درخواست کرد از فردا تابلو روزشمار پروژه نصب کند و بر اساس آن پاسخگو باشد.

عباس راشاد نیز در این جلسه  ضمن تذکراتی به شهردار زنجان درباره پروژه هایی که بودجه مصوب داشته اما تاکنون اجرا نشده است ، گفت: تعداد کثیری از پروژه ها در سال قبل بودجه مورد نیاز را دریافت کرده ولی تاکنون توسط شهرداری اجرا نشده است که شهرداری در صورت عدم اجرا باید لایحه اصلاح بودجه را به شواری شهر ارائه دهد. زیرا  شهرداری اختیار حذف پروژه ها را ندارد.

راشاد همچنین نسبت به برخی انتصابات در شهرداری های مناطق زنجان ابراز نارضایتی کرد و گفت: قبلا هم تذکر داده بودیم که این افراد معروف به سنگ اندازی در کار مردم هستند و سرمایه اجتماعی شورای شهر را با تهدید مواجه خواهند کرد.

در این جلسه نسبت به ادغام کمیسیون های شورای شهر که باهم هم پوشانی دارند، در جهت چابک سازی و تصمیمات سریعتر ، رأی گیری شد که بر اساس آن ادغام کمیسیون حمل و نقل وترافیک با کمیسیون شهری و کمیسیون شهرسازی و معماری با کمیسیون عمران و کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

در ادامه نیز مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری گزارشی از عملکرد اتوبوسرانی براساس سامانه AVL  در نظارت بر عملکرد اتوبوس ها در خطوط تعیین شده  ارائه داد و گفت: ما مستقیماً هم با طراحان این طرح و هم با مجریان و رانندگان اتوبوس ها و هم با مردم مواجه هستیم، و این سه قشر رضایت خود را از انجام این طرح اعلام کرده اند. که با واکنش سجاد خدایی روبرو شد که در پاسخ به رفیعی گفت: چطور است که در این طرح  همه انتقادات به ما و رضایت ها به شما  اعلام می شود؟

رفیعی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح دانش آموزان و دانشجویان بوده اند گفت:هنوز نظر سنجی از این قشر صورت نگرفته است. نارضایتی هایی در اوایل اجرای این طرح وجود داشت ولی این طرح طبق پیش بینی های منطقی پیش رفته است  و اعتراض مسافران بیشتر به دلیل جابجایی ایستگاه ها و مسیرهای اتوبوس است.  امامعلی دادخواه نیز در پاسخ  اظهار کرد: نهاد برگزار کننده طرح نمی تواند نظرسنجی کند ، بلکه دچار نظر سازی می شود و نظر سنجی از این طرح باید به یک نهاد علمی واگذار شود.

مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری تصریح کرد: ترافیک موجود در خیابان به خاطر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است و ارتباطی به خط ویژه اتوبوس ها ندارد، زیرا قبلا هم رانندگان خودرو های خود را در همین مکان ها پارک می کردند.

وی بابیان اینکه فرسودگی اتوبوس ها مختص زنجان نیست، گفت: خوشبختانه با تدبیر شورای شهر از یک سال پیش به جای خروج اتوبوس های فرسوده نسبت به بازسازی آنها اقدام شد و آنها نیز درمدار حمل و نقل قرار گرفتند که  از خروج اتوبوس ها از ناوگان حمل و نقل زنجان جلوگیری کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست