• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۷-۰۸
  • شناسه خبر: 12152

افزایش دانش حقوقی شهروندان در طرح “هر مسجد، یک حقوقدان”

پیام ملّت– رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با هدف ارتقای دانش حقوقی مردم و کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد. حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی ...

پیام ملّترئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با هدف ارتقای دانش حقوقی مردم و کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه یکشنبه در دیدار عمومی با مردم در مسجد چهارده معصوم(ع) کوی اسلام‌آباد زنجان با همراهی دادستان مرکز استان و معاونین ، معاونین رئیس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه ، اظهار داشت: حضور مقامات قضایی و سایر مسئولان در مساجد برای ارتباط‌گیری بیشتر و بهتر با اقشار مختلف مردم است.                                                                                                                                                        

وی خاطرنشان کرد: در علت‌یابی ایجاد پرونده‌های قضایی و بیشترین مشکلاتی که گریبانگیر مردم است به این نتیجه رسیده‌ایم که حداقل یک طرف پرونده‌ها از دانش حقوقی لازم برخوردار نیست.

صادقی نیارکی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت حقوقدان‌ها در مساجد سبب می‌شود تا مردم علاوه بر احکام دینی، احکام شرعی مسائل مختلف اجتماعی مانند معاملات و قراردادها را نیز آموزش دیده و به افزایش اطلاعات حقوقی آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: تأکید تمام مسئولان نظام و به‌ویژه رئیس قوه قضائیه، حرکت در مسیر «از مردم، با مردم و برای مردم» بوده و این مهم در برنامه تحول قوه قضائیه نیز آمده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه زمانی در این کشور حتی اجازه ارتباط با رئیس پاسگاه نیز داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: آرمان و اندیشه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این مبنا نبوده و نباید هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: هدف از دیدارهای عمومی، حضور در بین مردم و شنیدن خواسته‌ها و مشکلات حقوقی آن‌ها است.

رییس شورای قضایی استان  افزود: مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه نیز در این دیدارها حضور دارند و حتی در مواردی که شکایت مردم از سایر دستگاه‌ها بوده و نیاز به ورود دستگاه قضایی باشد نیز راهنمایی لازم را انجام می‌دهند. همچنین مسئولان انتظامی شهرستان و شهردار منطقه نیز به درخواست رئیس کل دادگستری در این مسجد حضور داشته و به سوالات مراجعان پاسخ دادند

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست