• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 12178

«زم» به آخر رسید

پیام ملّت – دستگیری روح‌الله زم ضربه سنگینی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه وارد کرد و رسانه‌های معاند عرب‌زبان تا ساعت‌ها پس از انتشار این خبر در رسانه‌های داخلی و حتی کانال آمدنیوز که از هک آن حکایت داشت، خبر را سان ...

پیام ملّت – دستگیری روح‌الله زم ضربه سنگینی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه وارد کرد و رسانه‌های معاند عرب‌زبان تا ساعت‌ها پس از انتشار این خبر در رسانه‌های داخلی و حتی کانال آمدنیوز که از هک آن حکایت داشت، خبر را سانسور کرده بودند.

عصر روز گذشته خبری امنیتی فضای مجازی و حقیقی کشور را در برگرفت و باعث شد تا تحسین همگان نسبت به اقدامات اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برانگیخته شود. اطلاعات سپاه در بیانیه‌ای از دستگیری «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه و چندوجهی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: سازمان اطلاعات سپاه در اين عمليات حرفه‌ای، هوشمندانه و چندوجهي با به‌كارگيری روش‌های نوين اطلاعاتی و شگردهای ابتكاری، سرويس‌های بيگانه را مديريت کرد، فريب داد و روح‌الله زم سرشبكه سايت ضدانقلاب و معاند آمدنيوز را بازداشت کرد.

این بیانیه می‌افزاید: وی در سال‌های اخير با هدايت، تأمين و پشتيباني مستقيم سرويس‌های بيگانه و نيز حمايت ضدانقلاب خارج‌نشين و عوامل داخلی آنها به عنوان يكی از آبشخورهای محوری دشمن، عمليات روانی گسترده‌ای برای اختلاف‌افكنی در اركان نظام اسلامی، ايران‌هراسی، دروغ‌پردازی، القای شبهه در نسل جوان در قبال عقايد و باورهای دينی، تبليغ و فراهم‌سازی زمينه‌های اقدامات خشونت‌بار و تروريستی؛ ايجاد آشوب و ناآرامی در كشور اداره می‌کرد.

روح‌الله زم که بود؟

زم سواد چندانی نداشت و با سوءاستفاده از منصب‌های پدر روحانی‌اش وارد عرصه فیلمبرداری خبری شده بود، در جریان فتنه ۸۸ به‌ علت فعالیت‌های ضد انقلابی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد، اما زمانی‌ که دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، به مرخصی رفت و در همان دوران از کشور فرار کرد.

این اپوزیسیون خارج‌نشین در پاریس به‌طور جدی وارد فعالیت‌های تبلیغاتی علیه نظام در شبکه‌های اجتماعی شد و با همکاری عناصر ضدانقلاب در سال ۱۳۹۶ ابتدا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز را تأسیس و فعالیت‌های تخریبی‌اش را علیه نظام آغاز کرد.

مدیر شبکه معاند آمدنیوز که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌ویژه فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت‌های اطلاعاتی می‌شد و حتی کشورهای مرتجع عربی در راستای مقاصد شوم خود از این شخص حمایت‌های مادی می‌کردند، همه سیاست‌ها و دستورات دولت‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران را پیش می‌برد و در هر نقطه از کشورمان که اعتراض به حقی درباره برخی کمبودها به وجود می‌آمد، این اعتراضات را از حالت عادی خارج و به اغتشاش تبدیل می‌کرد.

شوک رسانه‌های عربی

دستگیری روح‌الله زم ضربه سنگینی به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه وارد کرد و رسانه‌های معاند عرب‌زبان تا ساعت‌ها پس از انتشار این خبر در رسانه‌های داخلی و حتی کانال آمدنیوز که از هک آن حکایت داشت، آن را سانسور کرده بودند. با وجود این، ضربه اطلاعات سپاه به معاندان به حدی آشکار بود که آنها نمی‌توانستند از کنار آن به سادگی رد شوند و شبکه الجزیره نخستین رسانه عرب‌زبانی بود که در کانال تلگرامی خود خبر را بازتاب داد.

دقایقی پس از انتشار این خبر، کانال تلگرامی «خلیج‌آنلاین» و «لبنان دیبیت» نیز به انتشار خبر دستگیری زم اقدام کردند و نوشتند: اپوزیسیون خارج‌نشین ایران بازداشت و در یک عملیات چندوجهی اطلاعاتی به داخل کشور منتقل شد.

العربیه وابسته به عربستان سعودی نخستین شبکه‌ای بود که خبر بازداشت  مالک کانال تلگرامی آمدنیوز را مفصل‌تر منتشر کرد. العربیه با انتشار بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت:‌ روح‌الله زم که نقش عمده‌ای در پوشش اعتراضات سال‌های گذشته ایران داشت به وسیله سپاه پاسداران بازداشت شد.

این شبکه افزود: زم خبرنگار و فعال اصلاح‌طلب و نزدیک به «جنبش سبز» بود که پس از خروج (فرار) از ایران در فرانسه اقامت گزید و کانال آمدنیوز را برای انتشار اخبار محرمانه حکومت ایران راه انداخت. 

شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» که دفتر آن در لندن قرار دارد سپس به این خبر پرداخت و نوشت: سپاه پاسداران (ایران) از هدایت مالک کانال آمدنیوز به ایران و بازداشت وی در داخل کشور خبر داد؛ موضوعی که حیرت کارشناس این شبکه ضد ایرانی را برانگیخت.

دیگر رسانه‌های خبری کشورهای مرتجع منطقه نیز ترجیح دادند که برای سرپوش گذاشتن بر این فضاحت بزرگ اطلاعاتی، خبر بازداشت روح‌الله زم را در رسانه‌هایشان منتشر نکنند. با وجود این، خبرنگاران این رسانه‌ها در حساب‌های کاربری خود در توئیتر به این موضوع پرداخته‌اند. به عنوان نمونه «علی رضوان الاسد»‌ فعال مجازی عرب‌زبان در  توییتر و فیس‌بوک خود نوشت که دستگاه اطلاعاتی ایران با هک کانال آمدنیوز خبر دستگیری روح‌الله زم را در آنجا منتشر کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست