• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۸-۰۶
  • شناسه خبر: 12194

شرکت شهرک های صنعتی زنجان صنوف مزاحم شهری را ساماندهی می کند

عصرملّت- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: این شرکت آمادگی لازم برای همکاری با ذی‌نفعان، دستگاه‌ها و اصناف مختلف جهت ساماندهی صنوف مزاحم شهری را دارد. به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملبت» و به نقل از روا ...

عصرملّت- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: این شرکت آمادگی لازم برای همکاری با ذی‌نفعان، دستگاه‌ها و اصناف مختلف جهت ساماندهی صنوف مزاحم شهری را دارد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملبت» و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان، ایرج احمدی اظهار داشت: ساماندهی صنوف مزاحم شهری، الزامی است و در راستای ایجاد بسترهای مناسب عمرانی در موقعیت‌های مناسب جغرافیایی استان، آماده بررسی تقاضاها برای ایجاد نواحی صنفی در نقاط مختلف هستیم.

احمدی از تمام دستگاه‌های مرتبط به‌خصوص اتاق اصناف استان خواست؛ ضمن تشویق و توجیه روسای اتحادیه‌ها برای استقرار در نواحی صنفی، لیست متقاضیان را برای بررسی ایجاد این نواحی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد مکان مناسب برای استقرار این واحدها و تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، جاده و تلفن از اولویت‌های اساسی شرکت، محسوب می‌شود که امیدواریم با همکاری اصناف و دستگاه‌های مرتبط، زمینه تحقق آن را فراهم کرده و گام مهمی در راستای رفاه شهروندان و عمران و آبادی استان برداریم.

وی گفت: مکان‌های تولید، بسته‌بندی و انبار مواد شیمیایی خطرناک و مواد محترقه، دامداری سبک و سنگین، مرغداری و پرورش انواع طیور صنعتی، تولید مصنوعات سیمانی و موزائیک، تولید لوله سیمانی و پله، تولید کاشی و سرامیک، آجرپزی اعم از آجر فشاری و سفال، تولید آجر قزاقی، تولید گچ و آهک، سنگ‌بری و سنگ‌کوبی از جمله مشاغل و صنوف مزاحم شهری هستند.

احمدی افزود: کارگاه‌های تولید آسفالت، تولید شن و ماسه، چرم‌سازی، دباغی، سالامبورسازی، روده‌پاک‌کنی، کشتارگاه دام و طیور، پایانه‌های بار و انبار موسسات باربری، شارژ گاز در کپسول، آب‌فلزکاری‌ها (آب‌کاری)، رنگ‌کاری پروفیل آلومینیومی (رنگ کوره‌ای) نیز از دیگر مشاغل و صنوف مزاحم شهری هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مشاغل به دلیل آلودگی، ایجاد مزاحمت و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهری فعالیت کنند و در آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، وظایف و تکالیف دستگاه‌ها برای ساماندهی این مشاغل، مشخص شده است. احمدی تصریح کرد: طبق این آیین‌نامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف ایران موظف‌اند اقدامات لازم جهت ایجاد ظرفیت برای استقرار صنوف موجود در شهرها و شهرک‌های صنعتی و گذراندن دوره‌های آموزشی، محیط زیست، بهداشت و ایمنی از سوی صاحبان و کارکنان واحدهای صنفی را بر اساس ماده ۱۷ قانون نظام صنفی کشور (مصوب ۱۳۸۲) و راه‌اندازی سامانه‌های خدمات الکترونیک مشاغل شهری اجرایی کنند

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست