• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۸-۰۸
  • شناسه خبر: 12185

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان: پوشش بیمه اجباری از ۱۳ آبان در زنجان اجرایی می شود

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ۱۳ آبان سال جاری بیمه پایه اجباری برای تمامی افرادی که تاکنون هیچگونه بیمه پایه اجباری نداشته اند اجرا خواهد شد. به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» خدیجه ابراهیم خانی در نشست ...

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ۱۳ آبان سال جاری بیمه پایه اجباری برای تمامی افرادی که تاکنون هیچگونه بیمه پایه اجباری نداشته اند اجرا خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» خدیجه ابراهیم خانی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت و سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در جمع خبرنگاران گفت: این پوشش بیمه ای پس از ارزیابی وسع متقاضیان صورت خواهد گرفت.

ابرهیم خانی افزود: ارزیابی وسع توسط وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی انجام خواهد شد که بر اساس آن، این وزارتخانه اطلاعات افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند را احصاء و دهک های درآمدی این افراد را به سازمان بیمه سلامت اعلام خواهد کرد و این سازمان بر اساس دهک های اعلام شده پوشش بیمه ای را انجام خواهد داد.

بر همین اساس افرادی که درآمد خانوار آنها کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق است به سه دهک یک، دو و سه تقسیم می شوند که تمام سرانه بیمه ای آنها توسط دولت پرداخت خواهد شد و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خوهند گرفت.

افرادی که درآمد آنها بین۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق است، با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تحت پوشش این بیمه خواهند بود و دهک های درآمدی ۵ به بالا نیز با پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

ابراهیم خانی در توضیح این طرح گفت : افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند از ۱۳ آبان سال جاری به مدت ۶ ماه فرصت دارند که برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت مراجعه کنند و بعد از انجام ثبت نام و استعلام از طرف وزارت تعاون و اعلام دهک درآمدی به بیمه سلامت دفترچه بیمه برای آنها صادر می شود که پس از ده روز دوره انتظار می توانند از آن استفاده کنند.

وی هشدار داد : بعد از پایان این فرصت ۶ ماهه برای ثبت نام در این طرح، امکان بیمه در تخت بیمارستان برای افرادی که هیچگونه بیمه ای ندارند دیگر اجرا نخواهد شد و استثنائاً در موارد اورژانسی و نوزادان تازه متولد شده پس از دوره ده روزه انتظار به شرط پرداخت ۶ماه حق بیمه می توانند شامل بیمه اجباری شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به تاریخچه تصویب قانون بیمه همگانی در سال ۷۳ و ارتقاء آن به سازمان بیمه سلامت گفت: در سال ۹۱ بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت ارتقاء پیدا کرد که تمام آحاد کشور را تحت پوشش قرار دهد به گونه ای که هرفردی حداقل یک پوشش بیمه ای داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت زنجان اظهار کرد: در سال ۹۳ با شروع دولت یازدهم یک پوشش بیمه برای تمام افراد ایجاد شد با این اشکال که هیچگونه زیر ساختی برای شناسایی بیمه شدگان وجود نداشت و همین باعث شد تعداد زیادی تحت پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند که بر اساس آن ۶میلیون هم پوشانی بیمه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر بیمه سلامت با گرفتن بانک اطلاعاتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح بخش زیادی از این هم پوشانی را برطرف کرد.

ابراهیم خانی گفت: دراسفند سال ۹۷ طبق تکالیف قانونی و بر اساس قانون بودجه ۹۷ و ۹۸ و همچنین برنامه ششم توسعه بیمه سلامت ۴ پروژه الکترونیک را در پیش رو داشت که بر اساس آن نسخه نویسی الکترونیکی شروع شد که در حال حاضر در همه شهرستان های استان در حال اجرا است.

وی افزود: از خرداد سال ۹۸ به صورت پایلوت و از تیر ماه سال ۹۸ به صورت کامل طرح پذیرش و رسیدگی به اسناد بستری به صورت الکترونیک ابتدا درسه بیمارستان و در حال حاضر در ۹ بیمارستان دولتی در حال انجام است که البته در شهرستان طارم این طرح با اشکالاتی مواجه است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به صرفه جویی های حاصل از اجرای طرح های الکترونیک گفت: با اجرای این طرح صرفه جویی های زیادی به ویژه در مصرف کاغذ وجود داشته است به گونه ای که به طور متوسط ۸۸ درصد در مصرف کاغذ بخش های بیمارستانی صرفه جویی شده است.

وی افزود: در بررسی ۳ ماهه ای که انجام شد نسبت به سال گذشته ۲۳۰ هزار و دویست و دو برگ کاغذ که به بیمه ارسال می شد به ۲۸ هزار و دویست و بیست و یک ورق کاغذ کاهش پیدا کرده است.

خدیجه ابراهیم خانی ادامه داد: در بخش خصوصی در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی توانستیم در ۲۱ هزار نسخه دفترچه بیمه، صرفه جویی انجام دهیم.

ابرهیم خانی گفت: بخش دیگرصرفه جویی ها در صرف زمان اتفاق افتاده است و زمان رسیدگی به اسناد الکترونیکی نسبت به رسیدگی دستی کمتر شده است و همچنین با توجه به قوانینی که در سیستم های الکترونیک طراحی شده است به صورت هوشمند هشدار های لازم مثل پوشش برخی داروها و .. را به پزشک می دهد و همین کمک می کند که کسورات بیمه ای نیز کمتر شود.

مدیر کل بیمه سلامت در ادامه گفت: در سال ۹۷ خدمات درمانی کمیته امداد امام خمینی با بیمه سلامت ادغام شد که در همین راستا ۴۱۰۰ مددجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و دفترچه بیمه سلامت برای آنها صادر شد.

ابراهیم خانی در رابطه با معتادان کارتن خواب نیز گفت: پوشش بیمه ای فوق العاده ای برای این افراد نداریم و آنها می توانند از این فرصت ۶ ماهه برای ثبت نام بیمه پایه اجباری استفاده کنند.

همچنین وی تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان را ۵۴۰ هزار نفر اعلام کرد که این تعداد در روستاهای استان ۳۵۰ هزار نفر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست