• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۹-۱۴
  • شناسه خبر: 12299

هدفمندی پوشش بیمه لازمه اصلاحات در بیمه سلامت

پیام ملّت– مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان در راستای انجام اصلاحات لازم نسبت به هدفمندی پوشش رایگان بیمه‌ای اقدام کرده و اولین کار در این زمینه جهت گیری به سمت بخش دولتی و نه خصوصی است. به گزارش ایرنا، ط ...

پیام ملّت– مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان در راستای انجام اصلاحات لازم نسبت به هدفمندی پوشش رایگان بیمه‌ای اقدام کرده و اولین کار در این زمینه جهت گیری به سمت بخش دولتی و نه خصوصی است.

به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی روز  در نشست با شماری از اصحاب سلامت استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور این است که از واحد کوچک خانواده تا حاکمیت کمتر ارتباط و تعاملات وجود دارد، افزود: متاسفانه عدم گفت و گو مشکلات جدی را برای کشور ایجاد کرده است در حالیکه تعامل دوطرفه بسیار سازنده است.


وی با بیان اینکه مدیریت کشور بدون خرد جمعی امکان پذیر نیست؛ ادامه داد: برای پیشبرد کارها با نظام پزشکی، انجمن های علمی و  ارائه دهندگان خدمت جلساتی با هدف تبادل نظرات برگزار کردیم.

   
این مسؤول اظهار داشت: با اجرای بیمه همگانی سلامت، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش آن قرار گرفتند و این در حالی است که ۸۵ درصد جمعیت  هدف این سازمان رایگان خدمات دریافت می کنند.


موهبتی افزود: پوشش بیمه ای رایگان ۳۴ میلیون نفر ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد که این میزان، با بودجه چندین وزارتخانه برابری می کند.


وی اضافه کرد: با اجرای پوشش بیمه ای همگانی سلامت سهم بیشتری از آن به قشر توانمند جامعه رسید و در واقع محرومان واقعی از مواهب آن بی بهره ماندند.


موهبتی افزود: بر اساس پژوهش انجام گرفته در سالهای قبل بین منابع و مصارف فاصله محسوسی ایجاد شد به نحوی که زیان انباشته بیش از پیش به وقوع پیوست.

این مسؤول، رفع همپوشانی ها، ارائه مدل روز بیمه ای، بسته های مختلف حمایتی و الکترونیکی کردن نسخ پزشکی را از جمله اقدامات مهم سازمان متبوعش ذکر کرد.


وی اظهار داشت: منطقی سازی و اصلاحات لازم در سازمان بیمه سلامت انجام گرفته حال آنکه اقدامات بیشتر نیازمند تامین اعتبارات است و در این میان انباشتگی هزینه ها مشکلات را به مراتب افزایش می دهد.


موهبتی افزود: این سازمان ۴۳۰ راهنمای بالینی را عملیاتی کرده و به تازگی نیز این مهم به بخش دولتی نیز تسری یافته است.


وی یادآورشد: هدف این سازمان در راستای خدمات رسانی بیمه ای به محرومان بوده و در این مسیر از پیشنهادات همگان در راستای بهبود کارها و فرآیندها استقبال می کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست