• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۹-۱۷
  • شناسه خبر: 12312

ثبت نام ۲۲۳ نفر در زنجان برای نمایندگی مجلس

  عصر ملّت- رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رویکرد ستاد انتخابات به دو راهبرد « میزان رأی ملّت است» و « رأی حق الناس است» معطوف است که امام راحل و رهبری تبیین کرده اند و همه تلاش ما برای تحقق عملی و عملیاتی این ...

 

عصر ملّت- رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رویکرد ستاد انتخابات به دو راهبرد « میزان رأی ملّت است» و « رأی حق الناس است» معطوف است که امام راحل و رهبری تبیین کرده اند و همه تلاش ما برای تحقق عملی و عملیاتی این دو راهبرد است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه قانون در  تمام مراحل انتخابات فصل الخطاب می دانیم، اظهار داشت: بنای ما این است که مجریان انتخابات دو اصل مهم  بی طرفی کامل در برگزاری انتخابات و رعایت اصل امانت داری  را مورد توجه قرار دهند.

خدابخش مرادی با بیان اینکه  مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ، چهارکن انتخابات است گفت: بر اساس آن بهره گیری از تمامی فرصت های قانونی برای بستر سازی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یکی از رویکردهایی است که مورد توجه ما است. وی اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی و تدوین برنامه های لازم برای حفظ و تأمین و ارتقاء امنیت عمومی جامعه و امنیت انتخابات و تقویت و تبیین احساس امنیت در جامعه از اقداماتی است برای آن برنامه ربزی شده است.

مرادی بی طرفی و قانونمندی را عوامل مهم در تأمین سلامت انتخابات قلمداد کرد و تصریح کرد: به عنوان مجری انتخابات اعلام میکنم که به هیچ کسی که منابع عمومی و بودجه عمومی را در اختیار دارد اجازه نخواهیم داد له یا علیه کاندیدایی از امکانات دولتی استفاده کند.

وی همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای ثبت نام و رقابت افراد را نیز از برنامه ریزی های ستاد انتخابات برای اجرای درست انتخابات نام برد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ثبت نام از داوطلبان همانند کل کشور در زنجان نیز  انجام شده است و بعد از تأیید صلاحیت ها  اسامی به هیأت های اجرایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در استان زنجان در ۸ فرمانداری و ۱۰  بخشداری، هیأت های اجرایی انتخابات تشکیل شده است که جمعاً۱۹۸ نفر در قالب هیأت های اجرایی اعم از ۸ نفر معتمدین مردم که با ترکیب ۹۷ درصد مردان و ۳ درصد زنان و ۵۱ درصد ایثارگران  تشکیل شده است  و۳نفر  اعضای اداری شامل فرماندار یا بخشدار، دادستان یا نماینده دادستان و رئیس ثبت احوال هستند که در ۱۸ نقطه هیأت اجرایی در سطح استان اجرای انتخابات را انجام خواهند داد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه  را ۲۲۳ نفر  اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۱ نفر زن و ۲۰۲ نفر مرد هستند. این میزان در مقایسه با تعداد ثبت نام کنندگان در مجلس دهم با ۱۸۷ نفر ثبت نامی ، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

خدابخش مرادی تعداد و ترکیب ثبت نام کنندگان را به تفکیک حوزه های انتخابی این گونه اعلام کرد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۳۴ نفر ، که از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۱۲۰ نفر مرد هستند. در حوزه انتخابیه خدابنده ۳۷ نفر ، ۲ نفر زن و ۳۵ مرد هستند.

در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۲۲ نفر ، ۲ نفر زن و ۲۰ نفر مرد و در حوزه ابهر و خرمدره و سلطانیه ۳۰ نفر ، ۲۷ نفر مرد و ۳ نفر زن هستند.

وضعیت ثبت نام کنندگان از نظر ترکیب جنسیتی نیز ۹۱ درصد مرد و۹ درصد زن است که تعداد زنان نسبت به  ثبت نام ۶ درصدی زنان در مجلس دهم  بیشتر شده است.

مرادی بیشترین ترکیب سنی ثبت نام کنندگان را ۴۱تا ۴۵سال  و کمترین را ۶۶ تا ۷۶ عنوان کرد.

ترکیب ثبت نام کنندگان  از نظر گروه شغلی نیز ۹۰ نفر کارمند با ۴۰ درصد  و ۲۸ نفر فرهنگیان با ۱۲.۵ درصد و ۲۴ نفر شغل آزاد با ۱۰.۸ درصد و همچنین ۱۹ نفر استاد دانشگاه و ۶ نفر از وکلا و ۴ نفر روحانی اعلام شد.

در بین داوطلبان ثبت نام کننده  2 درصد سابقه  نمایندگی مجلس دارند و ۲۷ درصد نیز در دارای سابقه داوطلبی در دوره های هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در باره تبلیغات زود هنگام و همچنین بد اخلاقی هایی که ممکن است در فضای مجازی در راستای تخریب افراد صورت بگیرد نیز گفت: فضای مجازی در صورتی مورد حمایت است که در راستای امید بخشی و اعتماد آفرینی باشد و حتما با بدخلاقی های انتخاباتی و تخریب اشخاص، برخورد صورت خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه تاکنون به تعدادی از داوطلبان تذکرهایی در مورد تبلیغات زود هنگام داده شده است گفت: ما نگاه یکسانی به همه داوطلبان داریم و در صورت تخلف تذکر و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان صحبت های خود از رسانه های خواست اخبار انتخابات را صرفاً از دبیر و رئیس ستاد انتخابات استان پیگیری کنند و تأکید کرد هیچ خبری از مراجع دیگر  مورد قبول نیست.

مرادی از مردم زنجان نیز دعوت کرد که فعالانه در انتخابات شرکت کنند و همچنین از رسانه ها خواست حتما اخبار را از منابع موثق پیگیری و اعلام کنند و از همچنین به  فعالان و داوطلبان انتخابات نیزتوصیه  کرد از هرگونه اقدام خلاف قانون به ویژه در تبلیغات که به اعتبارشان لطمه می زند خود داری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست