• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۹-۱۹
  • شناسه خبر: 12317

نائب رئیس شورای شهر زنجان: تحقیق و تفحص از وظایف شورای شهر است / صدا و سیمای زنجان اگر دست ما را نمی گیرد، مشکل هم ایجاد نکند

سجاد خدایی گفت: تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی و تعریف شده شورای شهر است و اولین خروجی آن کمک به آسیب شناسی اقدامات انجام شده است و اگر شورای وظیفه تحقیق و تفحص را انجام ندهد، جای سوال است.   به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی ...

سجاد خدایی گفت: تحقیق و تفحص وظیفه ذاتی و تعریف شده شورای شهر است و اولین خروجی آن کمک به آسیب شناسی اقدامات انجام شده است و اگر شورای وظیفه تحقیق و تفحص را انجام ندهد، جای سوال است.  

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» نائب رئیس شورای شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از چند سازمان شهرداری توسط شورای شهر، اظهار کرد: متأسفانه برخی ها به گونه ای رفتار کردند که گویی قصد و غرضی و کینه ای در کار بوده است. در حالی تحقیق و تفحص از وظایف  ذاتی شورای شهر است.

سجاد خدایی با گلایه از از عدم اشراف صدا و سیمای زنجان بر موضوع تحقیق و تفحص و پخش گزارشی در این موضوع گفت: صدا و سیمای زنجان اگر دستمان را نمی گیرد و اهتمامی در پوشش خبری اقدامات شورای شهر به عنوان پارلمان محلی ندارد،حداقل مشکل ایجاد نکند.

خدایی با بیان اینکه طبق قانون تا نتایج تحقیق و تفحص اعلام نشده است کسی اجازه ندارد به موضوع دامن بزند، از همه درخواست کرد که به رسالت خطیر خود در امانتداری و صداقت بپردازند.

وی همچنین افزود: تحقیق و تفحص منوط به یکی دوسازمان شهرداری نیست و احتمالا سازمان های دیگری هم در دستور کار قرار بگیرد و همه این ها دلیلش این است که هم شفافیت لازم ایجاد شود و هم بتوانیم برای برنامه های آتی گزارش های خوبی بگیریم.

سجاد خدایی در توضیح مراحل تحقیق و تفحص گفت: آنچه که باعث شد این موضوع در فضای مجازی بولد شود، عدم آگاهی  و اشرافیت به فرآیند تحقیق و تفحص است. در حالی که اگر یک سوم اعضای کمیته  تشخیص دهند که باید در موردی تحقیق و تفحص صورت بگیرد ابتدا آن را با رئیس شورا در میان می گذارند و رئیس شورای ظرف ۴۸ ساعت آن را به کمیسیون تخصصی ارجاع می دهد و سپس کمیسیون تخصصی ظرف دو هفته باید اطلاعات کسب شده از طریق مکاتبه با حوزه های ذیربط را در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار دهد که اگر متقاضیان قانع نشدند با دعوت از شهردار و مسئولین ذیربط سوالات مطرح می شود و اگر بازهم دو سوم اعضا قانع نشدند، ضرورت تحقیق و تفحص به تصویب کمیسیون می رسد و نهایتاً رئیس شورای شهر در مورد انجام تحقیق و تفحص تصمیم میگرد. وی تصریح کرد: ما الان در اولین مرحله این موضوع قرار داریم و همه اعضا نیز آن را امضا کرده اند. اما هدف از آن تخریب نبود بلکه هدف شفاف سازی بود.

شهردار زنجان نیز در این جلسه گفت: تحقیق و تفحص از وظایف شورای شهر است وشورای شهر هر زمان که تصمیم به بازرسی از  هرکدام از سازمان های ده گانه شهرداری داشته باشد، شهرداری زنجان آماده همکاری است چرا که در این بازرسی ها ما نیز شناخت بهتری از سازمان های خود به دست می آوریم.

مسعود مرادخانی و نصیری از دیگر اعضای شورای شهر نیز در این باره اظهار کردند: تحقیق و تفحص در راستای وظایف شورای شهر در نظارت بر عملکرد شهرداری است اما برخی کینه توزانه این موضوع را مطرح کردند در حالی که هیچ ذهنیت خاصی درباره سازمان های شهرداری وجود ندارد و شورای شهر هیچگونه پیشداوری نسبت به آنها ندارد.

 شهردار زنجان  درباره تیم فوتبال شهرداری که شخصی بدون اجازه شهرداری اقدام به واگذاری آن کرده بود نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: شکایت ما در حال پیگیری است.

مسیح اله معصومی درباره پروژه سبزه میدان نیز گفت: ۷۰ درصد محیط کارگاهی به پیمانکار تحویل داه است و پروژه طبق برنامه در حال انجام است و در بازه دوساله تعیین شده مورد بهره برداری خواهد گرفت.

 ضمناً در پایان این جلسه از علی دوستی پاکبان امانتدار زنجانی که  پس از پیدا کردن مبلغ ده میلیون تومان پول آن را به صاحبش تحویل داده بود، تجلیل شد.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست