• تاریخ: ۱۳۹۸-۰۹-۲۰
  • شناسه خبر: 12323

افزایش قیمت بنزین فرصتی برای توسعه حمل و نقل عمومی

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل استان زنجان گفت: افزایش قیمت بنزین می تواند یک فرصت برای توسعه حمل و نقل عمومی باشد. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» عبدالحسین علی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هف ...

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل استان زنجان گفت: افزایش قیمت بنزین می تواند یک فرصت برای توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» عبدالحسین علی اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته راهداری و روز حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین برای حمل و نقل عمومی می تواند یک فرصت باشد که بتوانیم در نوسازی  و توسعه ناوگان  حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کنیم.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل استان زنجان با بیان اینکه میزان استفاده مسافران از حمل ونقل عمومی در ۸ ماهه سال جاری ۹ در صد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است گفت:  انتظار می رود بعد از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین این روند عکس شود و استفاده  مسافران از ناوگان عمومی  افزایش یابد.

علی اکبری پروژه احداث روشنایی آزاد راه زنجان- قزوین با مبلغ سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان که ۲۷ درصد تا کنون پیشرفت داشته است و پروژه ی نصب بلوک های مفصلی برای جایگزینی با گارد ریل های فعلی در  آزاد راه زنجان – قزوین با مبلغ ۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری را دو پروژه مهم اداره راهداری نام برد.

عبدالحسین علی اکبری همچنین با اعلام اینکه ۴۲۱۱ کیلومتر راه روستایی در زنجان گفت: ۳ درصد راه های روستایی کشور در زنجان است و همچنین با ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در استان زنجان ۷.۵ درصد آزاد راه های کشور به زنجان اختصاص دارد.

وی همچنین اعلام کرد:  در ۸ ماهه سال جاری ۳۵ میلیون تومان در حوزه آسفالت و نگهداری آن هزینه شده است.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل استان زنجان از تجهیز و استقرار ۵۲ اکیپ فعال تابستانی و زمستانی در ۲۹ راهدار خانه  با ۲۴۷ دستگاه انواع ماشین خبر داد و گفت: این اکیپ ها تا ۱۵ فروردین فعال خواهند بود.

وی درباره طرح اقدام برای راه های اولویت دار روستایی موسوم به« طرح ابرار» نیز گفت: در این حوزه مجموعاً ۴۴ کیلومتر راه برای استان زنجان تعریف شده است که روستا های بالای ۵۰ خانوار در اولویت این طرح قرار دارند و تا کنون ۴۱ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل استان زنجان با اعلام اینکه ۹۰۰۰ نفر راننده حرفه ای در حمل و نقل کالا و مسافر در زنجان مشغول به کار هستند،  تعداد شرکت های حمل و نقل در زنجان را ۸۳ شرکت عنوان کرد با ۳ پایانه بار فعال که ۴هزار و هفتصد و سه دستگاه  ماشین با هفت هزار نفر در آن فعال اند.

وی شرکت های حمل و نقل مسافر در زنجان را نیز ۴۰ شرکت عنوان کرد که  تعداد ۸۲۱ دستگاه  اتوبوس و مینی و بوس و سواری با ۲۰۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی همچنین در باره سیستم های هوشمند نیزگفت: ۲ سامانه هوشمند توزین حین حرکت و ۷۴ دستگاه دستگاه تردد شمار و ۳۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۳۲ دستگاه پلاک خوان برای ثبت تخلفات در حال استفاده است.

همچنین در این جلسه اعلام شد  از ۵ دی ماه کارت سوخت وانت بارهایی که بدون بارنامه فعالیت کنند شارژ نخواهد شد.

معاون مدیر کل اداره راهداری نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش جاده و وسایل نقلیه  خیلی کمتر از نقش انسان در تصادفات است گفت: اگر کل بودجه کشور را در جاده ها و وسایل نقلیه خرج کنیم نیز  آمار تلفات بیش از ۲۰۰۰ نفر کاهش پیدا نخواهد کرد در حالی که آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تلفات انسانی حرف اول را می زند.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست