• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۰-۱۵
  • شناسه خبر: 12452

دبیر هیئت کوهنوردی استان زنجان: هیئت کوهنوردی فقط نسبت به باشگاه های مجاز مسئولیت دارد/ کوهنوردان از طریق باشگاه های مجاز اقدام به کوهنوردی کنند

کوهنوردی در فصل زمستان و سرما طرفداران و علاقه مندان خودش را دارد. هرسال با شروع سرما و بارندگی در کوه ها نگرانی از گرفتار شدن کوهنوردان در برف و بهمن هم شروع می شود که عموما به  دلیل عدم توجه به توصیه های ایمنی&nbs ...

کوهنوردی در فصل زمستان و سرما طرفداران و علاقه مندان خودش را دارد. هرسال با شروع سرما و بارندگی در کوه ها نگرانی از گرفتار شدن کوهنوردان در برف و بهمن هم شروع می شود که عموما به  دلیل عدم توجه به توصیه های ایمنی  کوهنوردی در هنگامه  زمستان و سرما است.  

دبیر هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان زنجان در این باره در گفتگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» گفت: هیأت کوهنوردی فقط نسبت به باشگاه های مجاز کوهنوردی که مدرسین و فعالیت رسمی و دفتر و مکان مشخص دارند و با برنامه ریزی فعالت می کنند مسئول است که طبیعتاً  فعالیتشان هم خطای کمتر و همینطور اشتباهات کمتری دارد و همینطور بیمه های که تحت پوشش قرار می دهد از طریق باشگاه های مجاز است.

معبود توحیدی نژاد گفت: در همین راستا فدراسیون و هیئت های کوهنوردی برای کاهش حوادث به ویژه در فصل زمستان کلاس های آموزشی برگزار می کند و همه دوستداران و علاقه مندان می توانند در آن شرکت کنند که اطلاع رسانی آن از طریق همین باشگاه ها صورت می گیرد. وی با بیان اینکه این کلاس ها با هدف خود پیشگیری و آموزش برای در امان ماندن از حوادثی مثل سقوط بهمن در کوه ها صورت می گیرد.

توحیدی نژاد در رابطه با خدمات امدادی هیئت کوهنوردی نیز گفت: درست است که هیئت کوهنوردی مسئولیتی در برابر کسانی که به صورت انفرادی و عمدتاً به عنوان گردشگر  اقدام به  کوهنوردی  می کنند ندارد ولی طبیعتاً به این معنا نیست که او را رها می کنیم و هیچ اقدامی نمی کنیم . ولی اولویت ما با آموزش است حمایت و امداد به افرادی است که اقدام به کوهنوردی با باشگاه های مجاز و مورد تأیید هیات می کنند.

دبیر هیئت کوهنوردی استان زنجان همچنین به کوهنوردان و گردشگران توصیه کرد اگر برنامه ای برای صعود دارند حتما با افراد با تجربه و با سابقه همراه باشند و علاوه بر آن دقت کنند باشگاه هایی که با آنها فعالیت کوهنوردی دارند بیمه مسئولیت مدنی و بیمه حوادث داشته باشند.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست