• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 12785

رییس کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد: کاهش ۱۷ درصدی طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم در استان

پیام ملّت- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم تقدیر از تلاشها و زحمات کارکنان مجموعه بهزیستی استان مرتبط با سامانه تصمیم گفت : قبل از سال ۹۷ استان زنجان در برخی از حوزه ها از جمله افزایش آمار طلاق رنج می برد و یک ...

پیام ملّت- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم تقدیر از تلاشها و زحمات کارکنان مجموعه بهزیستی استان مرتبط با سامانه تصمیم گفت : قبل از سال ۹۷ استان زنجان در برخی از حوزه ها از جمله افزایش آمار طلاق رنج می برد و یک نگرانی در جامعه ایجاد کرده بود به این نتیجه رسیدیم که در این بخش باید یک اتفاقی بیفتد که به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مأموریت داده شد با همکاری برخی سازمانها و خصوصا اداره کل بهزیستی استان تدبیر و اقدامی اثر گذار انجام دهد که در این راستا با راه اندازی سامانه تصمیم در طول یک و نیم سال گذشته توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

وی افزود: با تلاشهای صورت گرفته و با بهره گیری ازحضور مشاوران و روانشناسان در مراکز تصمیم استان امروز با کاهش ۱۷ درصدی در حوزه طلاق مواجه هستیم و این عدد در نوع خود ارزشمند و گامی مهم در حفظ کانون خانواده هاست.

رییس کل دادگستری استان اظهار داشت: با راه اندازی و فعالیت سامانه تصمیم در مرکز استان و چهار شهرستان پر جمعیت استان امروز مابا کاهش ۴۲ درصدی ورودی پرونده در حوزه خانواده و طلاق به دادگستری استان هستیم.

صادقی نیارکی ادامه داد : ۵۰ درصد زوجین مراجعه کننده به این مرکز انصراف خود را از درخواست طلاق اعلام نموده اند، این یعنی ادامه زندگی مشترک ، همچنین ۱۱ در صد پرونده های ارجاعی به واحد تصمیم با سازش همراه بود که این موفقیت را به همه عزیزان در مجموعه بهزیستی تبریک عرض می نمایم.

عالیترین مقام قضایی استان در ادامه جلسه که مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان نیز حضور داشت گفت :با نتایج بدست آمده در سامانه تصمیم نیاز مند حمایت خوب از این مجموعه در حوزه تخصیص اعتبار لازم از جمله تجهیز سخت افزاری و ساختمانی در شهرستانهای فعال هستیم و انتظار حمایت از این مراکز را داریم ،چراکه خروجی این حمایتها حفظ کیان خانواده وادامه زندگی مشترک زوجین است.

در این جلسه مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه کل اعتبار سال ۹۸ این مجموعه ۴ میلیارد بوده که از این مبلغ دو میلیارد اختصاص یافته که امیدواریم الباقی اعتبار تا پایان سال اختصاص یابد.

وی افزود :حمایت از تشکلها و سمن ها ی فعال در استان از برنامه های امور اجتماعی استانداری است و پیگیریهای لازم برای دریافت اعتباراختصاص نیافته انجام می دهیم که در صورت محقق شدن این موضوع مساعدت از سامانه تصمیم بعمل خواهد آمد.

محمدی مدیر کل بهزیستی استان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های سامانه تصمیم گفت: استان زنجان سیزدهیمن استان در سطح کشور است که سامانه تصمیم را راه اندازی کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست