• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۱۷
  • شناسه خبر: 13042

توزیع ماسک متناسب با نیاز استان نیست/تنها یک واحد تولیدی اقدام به تولید و توزیع روزانه ۲۵ هزار ماسک می نماید

پیام ملّت– یک واحد تولیدی در استان زنجان با میزان تولید و توزیع ۲۵ هزار ماسک فعالیت می کند و امید است با فعالیت ۶ واحد تولیدی در زمینه محلول ضدعفونی کننده نیاز مردم استان در این روز ها به این محلول مرتفع شود. به گز ...

پیام ملّت– یک واحد تولیدی در استان زنجان با میزان تولید و توزیع ۲۵ هزار ماسک فعالیت می کند و امید است با فعالیت ۶ واحد تولیدی در زمینه محلول ضدعفونی کننده نیاز مردم استان در این روز ها به این محلول مرتفع شود.

به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی- پیام ملّت» ماسک در سطح شهر زنجان نایاب شده است به هر داروخانه ای که مراجعه می کنی حتی اگر موجود هم باشد از ارائه آن به مشتری خودداری می کنند، زیرا داروخانه ای که دارای ماسک، ژل ضد عفونی، دستکش یکبار مصرف و محلول ضدعفونی کننده بود.

از ارائه این مواد به مراجعین خودداری می کرد. در همین راستا این داروخانه در نهایت توسط نیروهای بازرسی و مقام قضایی در چند روز اخیر مورد بازرسی، شناسایی و مورد پلمپ قرار گرفت و مسئول مربوطه بازداشت شد.

دادستان زنجان در این باره در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز مبرم مردم به اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده تمهیداتی اندیشیده شده و یکسری اقلام به داروخانه‌هایی که تمایل به عرضه آنها داشتند در اختیارشان قرار گرفته است تا در حد نیاز به مردم عرضه کنند.

به گفته وی در این داروخانه افراد متعددی از سوی مجموعه‌های نظارتی برای بررسی موضوع اعزام شده اند و در این اعزامها مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و ژل ضدعفونی کننده تقاضا شده که مسئولان داروخانه عنوان کردند که این اقلام را ندارند در حالی که مشاهده می‌شود که چند صد عدد از این اقلام در این داروخانه وجود دارد.

حجت‌الاسلام کرمی اظهار داشت: با توجه به اینکه ما قبلا هشدارهای لازم را داده بودیم و مراجع مختلف هشدارهای لازم را انجام داده بودند اما متاسفانه توجهی به این هشدارها نشده که نتیجه آن تعطیل شدن این داروخانه، بازداشت شدن مسئول آن و مصادره شدن اقلام به نفع مراکز بهداشتی خواهد بود.

وی در نهایت تاکید کرد: هر داروخانه‌ای و مرکزی که موظف به عرضه این اقلام است، اگر چنین راهی را ادامه دهد، مطمئن باشد که چنین عاقبت و حتی سخت تر آن در انتظارش خواهد بود.

با تمام این ها گفته می شود تولید ماسک توسط یک واحد تولیدی در استان زنجان با میزان تولید و توزیع ۲۵ هزار ماسک انجام می شود و امید است با فعالیت ۶ واحد تولیدی در زمینه محلول ضدعفونی کننده نیاز مردم استان در این روز ها به این محلول مرتفع شود.

در این راستا رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام فعالیت ۶ واحد تولید ضد عفونی کننده در استان زنجان  خاطر نشان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی مقرر گردید این واحد ها تولیدات خود را در اختیار شرکت تعاونی داروسازان قرار داده و این شرکت اقدام به توزیع در بین داروخانه های سطح استان نماید.

وی  با اشاره به این که واحدهای شیمی سبز اشراق، پویا اندیش سلامت، پدیده شیمی قرن، زرین شیمی گستر خاور میانه در حال تولید واحد ضد عفونی کننده می باشند گفت: شرکت کیمیا الکل اقدام به تولید الکل در استان می نماید  و شرکت ساینا نیز به تازگی به واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده در استان پیوسته و شرکت پاک حیات اقدامات لازم جهت تولید این محصول را انجام می دهد.

ناصر فغفوری در خصوص واحد تولید ماسک در استان اظهار داشت : هم اکنون یک واحد تولیدی در استان اقدام به تولید و توزیع روزانه ۲۵ هزار ماسک می نماید.

این مقام مسئول تاکید کرد: جهت جلوگیری از احتکار و گرانفروشی، ماسک های تولید شده در این واحد با نظارت بازرسین سازمان و اتحادیه تعاونی داروسازان به قیمت ۴۱۰ تومان در داروخانه های استان توزیع می گردد.

و اما جواد تاج کی نیز در نشست خبری در ۱۶ اسفند ماه با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای تامین لوازم بهداشتی فردی در استان، اظهار کرد: در مرحله اول لوازم مورد نیاز کادر پزشکی و بیماران بستری در بیمارستان ها را تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار ماسک در استان توسط داروخانه ها توزیع شده است، ابراز کرد: توزیع ماسک در استان برای درخواست های موجود در استان کافی نبوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه زدن ماسک برای تمامی مردم نیاز نیست، تصریح کرد: فقط افرادی که دارای علائم بیماری هستند و افرادی که در تجمعات حضور دارند از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۲ هزار ماسک و ژل ضد عفونی کنند شنبه در داروخانه های استان توزیع می شود، افزود: این به منزله این نیست که هر فرد به میزان درخواست خود از این لوازم بهره مند شود و در داروخانه ها برای هر فرد فقط ۵ عدد ماسک تحویل داده می شود.

تاج کی با بیان اینکه متاسفانه ژل های ضد عفونی کنند تقلبی در بازار وجود دارد، افزود: همشهریان از لوازمی که علامت سیب سلامت، کد بهداشتی و آدرس محل تولید محصولات در آن ها درج شده است استفاده کنند.

اما با پیگیری هایی که از چند داروخانه در سطح شهر زنجان تا ساعت ۱۱ صبح ۱۷ اسفند  از مسئولین داروخانه ها انجام شد داروخانه ها از عدم توزیع ژل و ماسک توسط سازمان غذا و دارو استان به شدت گله مند بودند و از این که مراجعین را با دست خالی برمی گردانند به شدت ناراحت بودند اما باز هم امید است با همت هر چه تمام تر مسئولین تا هر چه زودتر نیاز استان و هم استانی ها به این اقلام بهداشتی هر چه سریع تر مرتفع گردد و این بیماری هر چه زودتر از این استان و کشور خارج شود و سلامتی، نشاط و امید همچون ماه های اخیر در میان مردم موج بزند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست