• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۰
  • شناسه خبر: 13115

مشکل عملیاتی شدن پایان نامه های کشاورزی تامین اعتبار است

پیام ملّت– رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و آموزش کشاورزی استان با اشاره به این که مشکل پایان نامه های رشته های کشاورزی برای عملیاتی شدن در مرکز تحقیقات کشاورزی تامین اعتبار است، عنوان کرد: رایزنی با سازمان مدیریت و ...

پیام ملّت– رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و آموزش کشاورزی استان با اشاره به این که مشکل پایان نامه های رشته های کشاورزی برای عملیاتی شدن در مرکز تحقیقات کشاورزی تامین اعتبار است، عنوان کرد: رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود تا اعتباری اختصاص یابد و در نهایت فراخوان داده شده تا دانشجویان بر اساس اولویت ها موضوع انتخاب و مشارکت کنند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» پرویز مرادی با اشاره به این که یکی از اهدافی که از سال گذشته در مرکز تحقیقات استان پیگیری می شود تفاهم و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت برنامه ریزی، دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی است، گفت: محور های اصلی به کار گیری پایان نامه ها در راستای حل مشکلات کشاورزی است زیرا گاها این پایان نامه ها بنیادی و کاربردی اند و در راستای حل مسائل کشاورزی هستند.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و آموزش کشاورزی استان با اشاره به این که مشکل پایان نامه های رشته های کشاورزی برای عملیاتی شدن در مرکز تحقیقات کشاورزی تامین اعتبار است، عنوان کرد: در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم تا اعتباری هر چند ناچیز اختصاص یابد و در نهایت فراخوان داده شود تا دانشجویان بر اساس اولویت ها موضوع انتخاب و مشارکت کنند که در صورت همکاری دانشجو و اساتید مشکلات بخش کشاورزی تا حدودی قابل حل می شود.

مرادی خاطر نشان کرد: امکانات، اعضا محدود است و سازمان مرکز تحقیقات کشاورزی استان نمی تواند تمام پژوهش ها را حمایت کند و مشکل اعتباری موضوعی است که محدودیت برای این سازمان ایجاد می کند.

دبیر کمیته پایان نامه های مرکز تحقیقات استان زنجان، نیز معتقد است که مشکل کمیت و کیفیت پایان نامه ها به دانشگاه ها مرتبط است و ما توانسته ایم از پایان نامه هایی که مسئله محور و کاربردی بوده اند حمایت کنیم و اگر دانشجویی بخواهد پایان نامه یا رساله را در مرکز تحقیقات استان اجرایی کند ما نیز بر اساس ضوابط اگر استاد راهنما یا استاد مشاور و یا استاد مشاور دوم انتخاب کند حمایت های لازم را انجام می دهیم.

به گفته وی مرکز تحقیقات تمام لزومات علمی را در اختیار دارد و متخصصین در مرکز حضور دارند اما ارتباط با دانشگاه ضعیف است و اما در زمان های گذشته بلافاصله بعد از این که دانشجو پروپزال ارائه میداد هزینه ها پرداخت می شد اما متاسفانه در حال حاضر ارتباط ضعیف است و اگر دانشجویی بخواهد با مرکز تحقیقات همکاری کند ما کمک می کنم که ممکن است در مسائل مادی مشکلاتی وجود داشته است.

رابط خاطر نشان کرد: ما تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا مسائل و مشکلات کشاورزی را حل کنیم زیرا مرکز تحقیقات هم ترویجی و هم آموزشی است و هدف دریافت هزینه از این آموزش ها نیست و در مرکز تحقیقات برای تمام افرادی که نیازمند راهنمایی باشد همواره باز است و هیچ کمکی ‌دریغ نمی شود./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست