• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۲
  • شناسه خبر: 13168

مصرف الکل و تریاک تاثیری بر پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس ندارد

پیام ملّت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه مصرف الکل به صورت خوراکی هیچ تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد تاکید کرد: باور غلط مصرف الکل و تریاک برای پیش گیری از ابتلا به کرونا موجب مسمومیت و عوارض جدی بر ب ...

پیام ملّت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه مصرف الکل به صورت خوراکی هیچ تاثیری بر پیشگیری از کرونا ندارد تاکید کرد: باور غلط مصرف الکل و تریاک برای پیش گیری از ابتلا به کرونا موجب مسمومیت و عوارض جدی بر بدن شده و تاثیری بر بیماری این ویروس بدون مرز ندارد.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» پرویز قزلباش در گفت و گوی تلوزیونی با اشاره به این که از ابتدای شیوع این بیماری در استان زنجان ۴۷۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شده اند اظهار داشت: اقدام پذیرش بیماران در تمام بیمارستان سطح استان انجام گرفته و تنها مختص شهر زنجان نبوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این که ۱۸۰ نفر در حال حاضر در بیمارستان های سطح استان بستری هستند تصریح کرد: تعداد عمده بستری شدگان مشکوک به این ویروس بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری از این موضوع که قسمت عمده بیماران مبتلا به کرونا ویروس بهبود می یابند گفت: باید هم استانی ها “در خانه بمانیم” را حتما جدی بگیرند و در جمع های بزرگ تر حضور نیابند، زیرا هر فرد آلوده می تواند دو تا سه شخص دیگر را مبتلا به ویروس کرونا کنند.

به گفته وی در خانه ماندن موجب قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می شود زیرا در صورت آلوده بودن فرد با ماندن در خانه احتمال انتقال آلودگی به دیگران با تعداد زنجیره وار کاهش بیشتری می یابد.

قزلباش با تاکید بر این که ما یک نگرانی در رابطه با برداشت های غلط از آموزه های غلط داریم عنوان کرد: گاها ذکر می شود خوردن الکل به جلوگیری و بهبود بیماری کمک می کند یا استفاده از تریاک موجب مقابله با بیماری می شود این مسئله نه تنها موجب آسیب به کبد و کلیه می شود بلکه موجب تخریب کلیه شده و فرد نیازمند دیالیز می شود و در شرایط موجود نیز تخت خالی برای بیمارانی که خود را به چنین وضعیتی دچار می کنند، نیست./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست