• تاریخ: ۱۳۹۸-۱۲-۲۸
  • شناسه خبر: 13309

ابتلای ۲۶۱ نفر در زنجان به ویروس بی مرز/ ۱۶ تن جان باخته اند

پیام ملّت– از روز ۱۲ اسفند ماه که اولین مورد مثبت کرونا ویروس در زنجان ثبت شد تاکنون ۲۶۱ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده و ۱۶ تن نیز جان باخته اند. به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» از ظهر روز ۲۷ اسفند ت ...

پیام ملّت– از روز ۱۲ اسفند ماه که اولین مورد مثبت کرونا ویروس در زنجان ثبت شد تاکنون ۲۶۱ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده و ۱۶ تن نیز جان باخته اند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» از ظهر روز ۲۷ اسفند تا ظهر روز ۲۸ اسفند ماه تعداد ۲۰ نفر به مبتلایان قطعی کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده و شمار مبتلایان در استان به ۲۶۱ تن افزایش یافته است که از این تعداد نیز متاسفانه ۱۶ تن جان خود را از دست داده اند.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان پایش های انجام گرفته نشان می دهد میزان شیوع کرونا در شهرستان زنجان به خاطر جمعیت بالا بیشتر بوده و ابهر در رده بعدی قرار گرفته است.

طبق گفته نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان طارم نیز در این شهرستان ۲۰ مورد مبتلای قطعی گزارش شده که از این تعداد ۲ نفر  جان باختند و به نسبت جمعیت ۴۸ هزار نفری این منطقه جزء بالاترین تعداد درگیری نسبت به استان است که یکی از علل مهمی که طارم موردهای مثبت به نسبت جمعیت بیشتر از شهرهای دیگر بوده به جهت مراوده زیاد مردم این شهرستان با استان گیلان است.

اما اقدامات بسیار خوبی در طارم با همکاری های بین بخشی برای کنترل بیماری کرونا انجام گرفته به طوریکه ورودی و خروجی استان از مبداء طارم کنترل انجام می شود و در زمان حاضر استان در مبادی مختلف و محور اصلی در این شهرستان، گیلوان به منجیل و در نهایت به گیلان کنترل های لازم انجام می گیرد و به گواه نیروی انتظامی، فرمانداری شهرستان و شبکه بهداشت بیش از ۶۰ درصد تاثیرگذار بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷۳۶۱ نفر رسید.

دکتر رئیسی اظهار داشت: خوشبختانه ۵۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و متاسفانه با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۱۳۵ نفر رسید.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر مردم در خانه ماندن را رعایت کنند ظرف مدت دو هفته پیش رو میزان ابتلا به این بیماری روند نزولی به خود می گیرد اما اگر مردم همچنان به توصیه های بهداشتی عمل نکنند تا دو ماه دیگر نیز کشور درگیر این ویروس منحوس خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست