• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۱
  • شناسه خبر: 13356

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان :با نگاه به آینده می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

پیام ملّت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با صدور پیامی فرا رسیدن سال نو شمسی را به ایرانیان تبریک گفت و بر لزوم استفاده از تهدیدها به عنوان فرصت تاکید کرد. به گزارش « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » ...

پیام ملّت – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با صدور پیامی فرا رسیدن سال نو شمسی را به ایرانیان تبریک گفت و بر لزوم استفاده از تهدیدها به عنوان فرصت تاکید کرد.

به گزارش « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » علیرضا فیروزفر در این پیام با اشاره به سختی ها و تنگناهای سال ۱۳۹۸ تاکید کرده است : فرصت های بزرگ نتیجه تهدیدهای بزرگ و پیچیده است و همانا تهدیدها و مشکلات و مسائل را با توکل بر خداوند و با بهره گرفتن از دانش و تجربه و عقلانیت می توان به فرصت های متعالی سوق داد.

نتیجه تصویری برای تبریک سال 1399

متن پیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ

یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سالهای عمر آدمی شتابان می گذرد و با آغازی ، کهنه ای فرو می ریزد و تکرار لحظه ها فرصت برای کسانی رقم می زند که به گذشته ها تامل می کنند و امید به آینده دارند و سال ها به همین سبک و سیاق آغاز و به پایان رسید.

سال ۱۳۹۸ سال فراز و فرودها و تلخی ها و شیرینی ها بود و طبیعت روزگار نیز بر همین اصل استوار است همانگونه که در دعا زمزمه می کنیم: « یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ » . اگر مروری کوتاه بر رخدادهای مهم سال گذشته شود با تاریخچه ای کوتاه از عمر جهان مواجه می شویم.

واپسین روزهای سال ۱۳۹۷ و آغازین روزهای ۱۳۹۸ با بارش های مستمر باران همراه بود و علاوه بر برکات بسیار باران برای زمین تفتیده و خشک و رودهای کم آب و دریاچه های در معرض نابودی و هوای ناسالم کلان شهرها به برخی نقاط سیل خیز کشور در شمال و جنوب و غرب صدمات و لطمات مالی و جانی وارد نمود.

مشکلات حادث شده از سیل روزهای نخست سال گذشته فرصت همدلی و همنوایی را نزد هم وطنان بوجود آورد و آموزگار مسئولیت های اجتماعی در برابر بلایای طبیعی گردید و حس همنوع دوستی و انسان دوستی به زیبایی جلوه گر شد.

شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترور ناجوانمردانه آن سردار مقاومت و سرباز ولایت توسط دولت تروریست و جنایتکار آمریکا یکی از وقایع مهم و اثرگذار منطقه و جهان بود که مسیری نوین در خط ایثار و مقاومت ایجاد کرد و جهان به وضوح خیزش و رویش سلیمانی ها را در انقلاب اسلامی ایران به نظاره نشست.

شیوع بیماری «کرونا ویروس» در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ مشکلات بزرگی برای مردم سراسر جهان و بسیاری از هموطنان ایجاد کرد ولی باز هم این تهدید تجلیگاه شعور و ایثار مردم ایران اسلامی شده است.

فرصت های بزرگ نتیجه تهدیدهای بزرگ و پیچیده است و همانا تهدیدها و مشکلات و مسائل را با توکل بر خداوند و با بهره گرفتن از دانش و تجربه و عقلانیت می توان به فرصت های متعالی سوق داد.

سال گذشته برای دانشگاه آزاد اسلامی سال اتفاقات مهم و اثرگذار در راستای توسعه و تعالی بود و توکل بر خداوند متعال ، همت بلند و عزم جهادی برای اداره امور دانشگاه آزاد اسلامی به وضوح سرچشمه حرکت های بزرگی بود که جز با نیات و اراده های خالصانه محقق نمی گشت.

جهش بلند و پرشتاب این دانشگاه در حوزه ی آموزشهای مجازی و استفاده از امکانات این فضا که به کرات مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است بزرگترین تهدید روز را به فرصتی برای نظام آموزشی کشور تبدیل کرده و منبعد می توان با تکمیل و تقویت زیرساخت ایجاد شده و با نگاهی رو به جلو در مسیری نوین و موثر برای تحول در نظام آموزش عالی حرکت نمود.

خانواده ی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان همگام با مجموعه ی کشور سالی پر از موفقیت را با همتی بلند رقم زدند.

جامعه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان  با مشارکت فعال در فعالیت های دانشجویی ، تشکل ها ، انجمن ها ، اردوهای جهادی ، مسابقات علمی و فرهنگی و ورزشی نقش بی بدیلی ایفا کردند و در مباحث مدیریتی در مسائل مختلف دانشگاه نیز مشارکت مسئولانه داشتند.

اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با ایفای نقش مسئولانه و صادقانه این دانشگاه را در نیل به اهداف یاری نمودند. برگزاری اولین دوره هم نشست های گروه های آموزشی استان زنجان، رشد خوب پذیرش دانشجو در واحدها و مراکز در مهر و بهمن ۱۳۹۸، رشد فعالیتهای فن آورانه و تجمیع دومجتمع آموزشی در واحد زنجان نمونه ای چند از رخدادها می باشد.

سال ۱۳۹۸ با همه فراز و فرودها به پایان رسید و سال نو آغاز گشت . بر اساس باور دینی و اعتقاد به آموزه های اسلامی  می بایست با نگاه به آینده  تهدیدها و تضییقات را به فرصت های بزرگ تبدیل کرد و برای تعالی و توسعه جامعه نقش ایفا کرد. دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با همت بلند قلّه های رفیع را فتح نمایند و محدودیت ها و تنگناها و تهدیدها بهانه ای برای تعالی و خیزش می باشد.

در پایان سخن ، با کمال امتنان و سپاس از همه تلاشها و زحمات اعضای معزز خانواده ی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ، ضمن آرزوی تندرستی و  توفیق روزافزون برای تمامی دانشجویان و  همکاران محترم در سال جدید، رجاء واثق دارم فضل خداوند متعال در سال پیش رو نصیب مومنان و موحدان خواهد شد و از خالق دانایی ها و توانایی ها خواستارم ما را در زمره منتظران فرج صاحب عصر (عج) قرار دهد و سلامت و سعادت رهبر عظیم الشان انقلاب و همه خادمان «امنیت ، سلامت و خدمت» را از  خداوند متعال مسالت می نمایم.

دکتر علیرضا فیروزفر – رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست