• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۶
  • شناسه خبر: 13490

۲۶۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی و صنعتی در استان زنجان نصب شده است

پیام ملّت– مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به این که حدود ۱۶ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره شده است اظهار داشت: اصلاح و تعدیل ۲۳۲ فقره پروانه مجاز، اصلاح منصوبات، نصب ۲۶۴ دستگاه کنتور هوش ...

پیام ملّت– مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به این که حدود ۱۶ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره شده است اظهار داشت: اصلاح و تعدیل ۲۳۲ فقره پروانه مجاز، اصلاح منصوبات، نصب ۲۶۴ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز کشاورزی و صنعتی و پر کردن چاهها در سال گذشته در سطح استان صورت گرفته است که موجب ذخیره سازی آب شده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» یوسف رضاپور گفت: در راستای آگاه ساختن جهانیان به اهمیت روزافزون آب و ایجاد سیستم‌‏های جهانی و توسعه منابع آب، علاوه بر کشورهای عضو سازمان ملل، بسیاری از سازمان‌های غیردولتی، NGOها مسائلی از قبیل چگونگی دستیابی بیش از یک میلیارد نفر به آب شرب سالم و یا نقش زن و مرد در خانواده برای دستیابی به آب سالم را در برنامه کاری خود قرار داده اند.

وی با اشاره به این که از سال ۱۹۹۳ هر سال یک شعار جدید درباره مسائل حیاتی و حساس آب برگزیده می‌شود تا فعالیت‌های جامعه بر پایه آن شعار شکل گیرد اظهار داشت: ایران جزو کشورهای کم‌آب و خشک و دارای منابع آب محدود است که از یک سو حجم نزولات جوی پایین بوده و از سویی دیگر برداشت بی‌رویه آبهای زیرزمینی از طریق چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق باعث کاهش میزان آب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به حوادث سیل اوایل سال قبل در کشور شناسایی و آزاد سازی مناطق مسکونی حریم رودخانه ها یکی از مهمترین مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بود که در دستور کار آب منطقه‌ای قرار گرفت.  

رضاپور با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌های استان افزود: بعد از۲۰ سال خشکسالی، بارندگی‌های اخیر باعث احیاء اکثر دشت‌ها و تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور گردیده است و طغیان رودخانه ها، خسارت جبران ناپذیری به سازه‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها وارد خواهدکرد، لذا بایستی با همیاری دادستانی، استانداری و همکاری و همراهی رسانه‌های گروهی، نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام نمود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد: علیرغم افزایش بارندگی های استان، همچنان کسری بالای مخازن و کمبود آب زیرزمینی در استان وجود دارد بنابراین نیازمند صرفه جویی جدی در تمام حوزه های مصرف آب هستیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست