• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۶
  • شناسه خبر: 13496

آخرین وضعیت ذخایر پروتئینی، نهاده های دامی و کشاورزی استان زنجان

پیام ملّت-اهمیتی که مواد پروتئینی برای سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد بر هیچ کس پوشیده نیست. مرغ و گوشت از اقلام ضروری مردم محسوب می شوند و کمبود این اقلام مهم باعث ایجاد معضل گرانی این محصولات خواهد شد. به گزار ...

پیام ملّت-اهمیتی که مواد پروتئینی برای سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد بر هیچ کس پوشیده نیست. مرغ و گوشت از اقلام ضروری مردم محسوب می شوند و کمبود این اقلام مهم باعث ایجاد معضل گرانی این محصولات خواهد شد.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“استاندار زنجان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه استانی اشراق گفت: انبارهای استان زنجان از نظر تامین مرغ و گوشت کاملا تامین است و در جهت تامین این محصولات با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

همان اهمیتی که محصولات پروتئینی در کشور دارند، نهاده های کشاورزی و نهاده های دامی نیز دارند، چرا که نهاده های دامی مانند کنجاله و سویا و نهاده های کشاورزی مانند گندم جزو محصولات استراتژیکی محسوب می شوند و برای کشور و استان اهمیت فوق العاده ای دارند.

فتح الله حقیقی اظهار کرد: ذخیره انبارهای استان از نظر تامین مواد پروتئینی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ برابر است.

وی با بیان اینکه ذخایر نهاده های دامی نیز به اندازه کافی است افزود: وضعیت استان از نظر نهاده های دامی نسبت به سال پیش بسیار بهتر است.

گفتنی است که ذخایر سیلو گندم نیز تا شهریور ماه هیچ مشکلی نخواهد داشت چراکه انبارهای استان کاملا از جهت ذخیره گندم تامین است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه برای تامین نیاز شهروندان از بابت تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ مشکلی نیست تاکید کرد: آرامش خاطر خوبی در زمینه تامین این محصولات وجود دارد.

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان زنجان نیز با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ تامین و ذخیره نهاده های دامی بسیار خوب است ادامه داد: هیچ نوع دغدغه ای برای تامین کنجاله سویا، جو و ذرت وجود ندارد.

قاسم معینی با بیان اینکه در زمینه عرضه گوشت و مرغ منجمد در ایام عید مشکلی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: شهروندان نسبت به تامین و توزیع گوشت و مرغ برای ایام عید آسوده خاطر باشند.

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان زنجان با اشاره به اینکه ذخایر مرغ و گوشت متناسب با نیاز استان مهیا شده است، خاطرنشان کرد: تولید گوشت و مرغ منجمد به اندازه کافی صورت خواهد گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست