• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۰۷
  • شناسه خبر: 13506

شهردار زنجان:از نصب المانهایی که موجب جذب گردشگر و مهمان می شود جلوگیری خواهد شد/ اولویت ما این است که محلهای دپوی زباله را در داخل شهربه حداقل برسانیم

پیام ملّت-شهردار زنجان گفت:با شروع بحث کرونا در کشور، زنجان جزء اولین استان هایی بود که اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری را انجام داد. به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“حبیب ملایی یگانه در ...

پیام ملّت-شهردار زنجان گفت:با شروع بحث کرونا در کشور، زنجان جزء اولین استان هایی بود که اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری را انجام داد.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“حبیب ملایی یگانه در گفت و گوی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در استودیو سلامت زنجان اظهار کرد : از مهمترین اقدامات ضد عفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی ، تاکسیها، اماکن عمومی ، میادین، آرامستانها، پارکهاو… با همکاری نیروهای نظامی، ارگانها و گروههای جهادی و داوطلب بود.

شهردار زنجان گفت: اولویت ما حفاظت نیروهای شهرداری است چون به عنوان نیروی پشتیبانی و به عنوان مسئول تدفین متوفیان این بیماری و جمع اوری پسماندهارا بر عهده دارند.

وی مجهز شدن همه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به اقلام بهداشتی و تهیه این اقلام برای تمامی نیروها و پرسنل شهرداری،نصب پیامهای بهداشتی در سطح شهربا همکاری کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی در جهت آگاهی بخشی به شهروندان برای رعایت مسایل بهداشتی را از دیگر اقدامات شهرداری در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا نام برد.

حبیب ملایی یگانه در ادامه تشریح اقدامات شهر داری زنجان در بحث پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود:انتظار همه مسئولین از مردم فهیم استان این است که دیدو بازدید های خود را محدود کنند و به بیرون امدن از منزل در این شرایط اصرار نداشته باشند.

وی از شهروندان درخواست کرد ماسک و دستکش استفاده شده خود را در محیط و سطح شهر رهانکنند چون منشا انتقال ویروس و همچنین زحمت مضاعفی بر دوش نیرو های شهر داری است.

شهردار زنجان تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد تمامی بوستانها و پارکها روز سیزدهم فروردین تعطیل خواهند بود و اجازه حضور و تردد افراد را در این اماکن نخواهیم داد.

شهردار زنجان گفت:استفاده همشهریان از فضای سبز و پارکها باید همراه با رعایت اصول بهداشتی باشد و برای افرادی است که اجبارا باید پیاده روی داشته باشند و یا فضایی در منزل ندارند که پیاده روی کنند.

ملایی یگانه در زمینه تدفین متوفیان بیماری کرونا در آرامستانها نیز گفت: این موضوع با نظارت مسئولین دانشگاه است و نحوه تغسیل متوفیان نیز با رعایت موازین شرعی و رعایت کامل اصول بهداشتی صورت می گیرد.

وی در مورد نحوه ضد عفونی نمودن معابر و خیابانها نیز اظهار کرد: طبق دستور العمل جدیدی که صادر شده به تفکیک و به تفصیل نوع مواد و زمان ضد عفونی کردن رعایت ابلاغ شده که با پایان مسئله بیماری، نگرانی از بابت اسیب به محیط زیست نداشته باشیم.

وی افزود: همه مکلف به جلوگیری از حضور مردم در معابر عمومی هستند و شهر داری نیز طبق مصوبه بنر هایی را در سطح شهر به همین مضمون نصب کرده است.

شهردار زنجان در ادامه گفت: طبق دستور کمیته امنیتی به غیر از سوپر مارکتها و واحدهایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می کنند کلیه واحد های تجاری تعطیل خواهند شد و تخطی از این امر قطعا همراه با ورود مسئولین قضایی خواهد بود.

حبیب ملایی یگانه افزود: شهر داری زنجان به عنوان پشتیبانی کننده در تجهیز نقاهت گاههاست و در تهیه اقلامی مانند پتو ، پارچه ملافه و تشک و اقلام غذایی اقدام کرده است .

وی در خصوص افرادی که اقدام به گشتن و جمع آوری زباله هادر سطح شهر می کنند نیز گفت: با توجه به موضوع پیش آمده در بحث بیماری کرونا این قبیل اعمال توسط خود فرد محدود شده ولی تکلیف ما در قبال این افراد، توزیع اقلام بهداشتی برای این افراد و ضد عفونی کردن سطلهای زباله و دادن تذکر به آنهاست.

وی افزود: در زمینه متکدیان و معتادین سطح شهر نیز شهر داری به عنوان حامی در این زمینه نقش دارد ومکانی برای اسکان و اقامت این افراد آماده شده است.

ملایی یگانه گفت: در بحث جذب مهمان نوروزی نیز طبق دستور العمل هیچ مهمانی از سایر استانها را نخواهیم پذیرفت و از نصب المانهایی که موجب جذب گردشگر و مهمان را بکند جلوگیری خواهد شد.

شهردار زنجان افزود:شهر داری زنجان جزو ارگانهایی است که به جد درگیر این بیماری است. تا جایی که توانستیم در جهت آموزش شهروندان که اولویت فرهنگی شهرداری است، اقدام کردیم و با همکاری کمیته اطلاع رسانی ستاد،پوستر هایی در این زمینه در اتوبوسها و تاکسی ها و سطح شهر نصب شده است.

شهردار زنجان در رابطه با دفع پسماندها نیز گفت: محلی را به عنوان محل دفن پساندها در نظر گرفتیم که بازرسان بهداشتی بازدید دوره ای بر این محل انجام می دهند. در بحث دپو اولویت کاری ما این است که محلهای دپوی زباله را در داخل شهر با استفاده از ابزار مکانیزه به حداقل برسانیم وتلاش می کنیم در سال جدید شیوه جمع آوری فعلی را جمع کنیم و با شیوه جدید برای جمع آوری زباله در سطح شهر اقدام کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست