• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۰
  • شناسه خبر: 13594

تجهیز ۸۰ درصد داروخانه های استان به ژل ضدعفونی کننده و اسپری الکل

پیام ملّت-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۴۴هزار بسته دستکش میان داروخانه توزیع شده است. دکتر جواد تاج کی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت&# ...

پیام ملّت-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون ۴۴هزار بسته دستکش میان داروخانه توزیع شده است.

دکتر جواد تاج کی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: دستکش نیتریل تاکنون به تعداد ۱۱ هزار و ۹۰۰ بسته توزیع شده است.

گفتنی است که دستکش نیتریل ۱۵۰ عددی حدود ۴هزار و ۸۵۰ بسته و دستکش لاتکس نزدیک به ۳هزار بسته توزیع شده است.

تاج کی با بیان اینکه استان از لحاظ تامین و توزیع دستکش و مواد ضدعفونی کننده مشکل کمبود ندارد، تصریح کرد:این در حالی است که ماسک به اندازه کافی در میان داروخانه های استان توزیع نشده است. البته توزیع ماسک از دیروز آغاز شده است و ممکن است در هفته آینده نیز توزیع شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه ژل ضدعفونی و اسپری الکلی در داروخانه در حال حاضر موجود است، تاکید کرد: مشکلی در جهت تامین و توزیع اقلام بهداشتی یادشده وجود ندارد.

تاج کی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از داروخانه های استان مجهز به ژل ضدعفونی کننده و اسپری الکلی هستند، افزود: از اوایل اسفند تا کنون بالغ بر ۲۵۰ هزار بطری اسپری های الکل و ژل ضدعفونی کننده در حجم های مختلف در میان داروخانه ها توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ماسک سه لایه در ۳ مرتبه توزیع شده‌ است و در هر مرتبه توزیع ماسک به هر داروخانه تعداد ۲ هزار ماسک داده شده است، می افزاید: لازم به ذکر است که طی دیروز و امروز تعداد ۲ هزار ماسک به هر داروخانه داده شده تا میان مردم توزیع شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه توزیع دستکش نایلونی به اندازه کافی تهیه و توزیع شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ پروانه محصولات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در استان صادر شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست