• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۰
  • شناسه خبر: 13608

دهیاران موظف به منع ورود افراد غیر بومی به روستاها و باغات تفرجگاههای اطراف روستاهاهستند

پیام ملّت– بخشدار مرکزی زنجان گفت: دهیاران موظف شده اند تا در ورودی روستاها پلاکارد نصب کنند به گونه ای که ورود به روستا و باغات اطراف آن ها ممنوع است و از سویی دیگر باید با همکاری شورای اسلامی از اتراق افراد غریبه ...

پیام ملّت– بخشدار مرکزی زنجان گفت: دهیاران موظف شده اند تا در ورودی روستاها پلاکارد نصب کنند به گونه ای که ورود به روستا و باغات اطراف آن ها ممنوع است و از سویی دیگر باید با همکاری شورای اسلامی از اتراق افراد غریبه در باغات اطراف روستا ممانعت نمایند.

کاوه حقیقی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به این که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی های دقیقی برای روز طبیعت انجام گرفته است گفت: وظایفی از طریق فرمانداران به بخشداران نیز ابلاغ شده است تا ضمن ممانعت از ورود افراد غیر بومی به شهرها و روستاها از حضور افراد در بوستان ها و تفرجگاههای اطراف شهر و روستا در روز ۱۳ فروردین جلوگیری شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در خصوص جلوگیری از حضور افراد در بوستان ها و پارک های مختلف شهری شهرداری و در خصوص باغ شهرها نیز جهاد کشاورزی شهرستان پیگیر موضوع است اما در خصوص روستاهای شهرستان زنجان مکاتبات لازم با دهیاران روستاها در این خصوص صورت گرفته است.

بخشدار مرکزی زنجان گفت: دهیاران موظف شده اند تا در ورودی روستاها پلاکارد نصب کنند به گونه ای که ورود به روستا و باغات اطراف آن ها ممنوع اعلام شود و از سویی دیگر باید با همکاری شورای اسلامی از اتراق افراد غریبه در باغات اطراف روستا ممانعت نمایند.

به بیان وی از همان روز های ابتدای شیوع ویروس کرونا در زنجان، ضدعفونی تمامی معابر روستاهای این بخش انجام شده و اماکنی مانند مساجد، نانوایی ها، مغازه های ارائه دهنده اقلام ضروری و نقاط پرتردد به صورت مرتب توسط دهیاران گندزدایی می شوند.

حقیقی با اشاره به این که ضدعفونی در روستاهای بزرگ روزانه و در روستاهای کوچک هر دو روز یکبار انجام می گیرد تصریح کرد: تراکتور های سم پاش نیز با کمک اهالی و دهیاری در این روز ها کمک رسان بوده اند و دهیاران تحت نظارت مراکز و خانه های بهداشت محلول ضد عفونی را تهیه کرده و اقدام به گندزدایی می نمایند.

وی با تقدیر از نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه زنجان گفت: پایگاههای مقاومت بسیج با دهیاران در ضدعفونی و گندزدایی روستاها همکاری همه جانبه داشته اند.

وی با تاکید بر این که عدم ورود دوره گردها و فروشندگان از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در روستاهای بخش مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: حتی چندین روز قبل از سال نو که امکان افزایش تجمعات با حضور دوره گردها در روستاها بود، جهت پیشگیری از این امر و کم کردن گسترش شیوع بیماری، از حضور این افراد در سطح تمام روستاهای بخش ممانعت به عمل آمد.

بخشدار مرکزی زنجان با بیان این که در بخش مرکزی زنجان ۱۱۶ روستای دارای سکنه وجود دارد گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان در این روستاها به نسبت جمعیت ۵۲ هزار نفری بسیار پایین بوده و تا به این لحظه مشکل خاصی از لحاظ شیوع گسترده بیماری در سطح این روستاها مشاهده نشده است.

حقیقی با بیان این که از مردم درخواست داریم تا در تجمعات شرکت نکنند و روز طبیعت نیز در منزل بمانند عنوان کرد: پیشگیری بهتر از درمان بوده و با در خانه ماندن هم جان خود و هم جان دیگران را در امان نگه می داریم.

حقیقی با تاکید بر این که بهتر است مردم مشارکت فعالانه در غربالگری سلامت خود داشته باشند تصریح کرد: بهورزان و مراقبین سلامت با جمعیت تحت پوشش در روستاها تماس میگیرند و از آن ها علائم بیماری کرونا را سوال می کنند، لذا تقاضا داریم مردم بزرگوار همکاری های لازم را داشته باشند و در صورت وجود علائم کرونا تحت هیچ شرایطی پنهان کاری نکنند از سویی دیگر می توانند نسبت به غربالگری خود در سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir نیز اقدام نمایند.

بخشدار مرکزی زنجان با قدردانی و تشکر از تلاش بی وقفه کادر درمان و مدافعین سلامت در استان گفت: مردم باید یاریگر قهرمانان سلامت باشند و با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست