• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۱
  • شناسه خبر: 13614

در راستای مقابله با کرونا: قطعه کردن مرغ و ماهی ممنوع شد

پیام ملّت– معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان از ممنوعیت آماده سازی و خردکردن مرغ و ماهی در مغازه ها خبر داد. مجید اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” با بیان اینکه ب ...

پیام ملّت– معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان از ممنوعیت آماده سازی و خردکردن مرغ و ماهی در مغازه ها خبر داد.

مجید اسکندرپور در گفت و گو با خبرنگار ” پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا و اهمیت رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری مذکور خردکردن مرغ و ماهی در استان زنجان ممنوع شده است اظهار کرد: این اقدام در جهت کاهش حداکثری مداخلات انسانی روی مرغ و ماهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با واحدهای متخلف در این خصوص به شدت برخورد می شود، تصریح کرد: فروشنده به هیچ وجه حق خارج کردن مرغ کامل از بسته بندی را ندارد. چراکه مداخله فروشنده ممکن است باعث آلودگی ثانویه شود و از این طریق مشکلاتی برای مصرف کنندگان ایجاد کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه هم استانی ها در صورتی که قصد خرید مرغ به صورت قطعه بندی را دارند می توانند مرغ بسته بندی را که در کارگاه های مجاز و زیرنظر مسئول بهداشتی تولیدشده خریداری نمایند، تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی قطعه سازی مرغ و ماهی در مراکز عرضه ممنوع است.

اسکندرپور با بیان اینکه در مورد گوشت، سیستم سنتی ما به گونه ای است که برخی مردم دوست دارند از قصابی خرید کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر لاشه از کشتارگاه در شرایط بهداشتی به قصابی حمل می گردد. سلامت شخص قصاب تحت نظارت شبکه بهداشت رصد وتایید می شود اما قصاب باید با استفاده از دستکش و ماسک گوشت راخرد نماید.

وی با اشاره به اینکه با گسترش کرونا مردم تمایل بیشتری به خرید گوشت قرمز بسته بندی شده را دارند افزود: سالها ما پیگیر بودیم تا شاهد این رفتار بهداشتی از سوی مردم باشیم ده ها پرونده تخلف مرغ فروشی ها را به علت قطعه بندی به دادگاه ارجاع دادیم اما مجازاتها بازدارنده نبودند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر به علت ترس از کرونا سلیقه مردم و دید مسئولین تغییر کرده است، ادامه داد: هم اینک تخلف مرغ فروشی نسبت به قطعه بندی مرغ ها بسیار کمتر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع از مردم می خواهیم برای به ثمر رسیدن هرچه بیشتر تمهیدات بهداشتی و در راستای تامین سلامت جامعه به موارد ابلاغ شده توجه کنند، تاکید کرد: مردم از متولیان مراکز عرضه درخواست قطعه بندی برای خرید اقلام خریداری شده را نداشته باشند.

اسکندر پور با اشاره به اینکه در صورتی که مردم شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مغازه ها و فروشندگان باشند لازم است که تذکر دهند، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی توسط فروشندگان از این مراکز خرید نکنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست