• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۱
  • شناسه خبر: 13645

راهکار تحقق شعار سال چیست؟

پیام ملّت-رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۹۹ را در ادامه سال گذشته سال “جهش تولید” اعلام کرد، تولید گرایی امری مهم و دغدغه همه کشورها بوده و مهمترین هدف برنامه ریزان اقتصادی همانا رشد معنادار تولید ناخالص دا ...

پیام ملّت-رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۹۹ را در ادامه سال گذشته سال “جهش تولید” اعلام کرد، تولید گرایی امری مهم و دغدغه همه کشورها بوده و مهمترین هدف برنامه ریزان اقتصادی همانا رشد معنادار تولید ناخالص داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی پیام ملّت” برای چهارمین سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را در راستای حمایت از تولید ملی قرار میدهد.

شعار سال ۹۶” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، شعار سال ۹۷ “حمایت از کالای ایرانی”، شعار سال ۹۸ “رونق تولید” بود. سال ۱۳۹۹ نیز با شعار “جهش تولید” نام گذاری شد. این موضوع نشان می‌دهد که تولید ملی یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

تحقق جهش تولید از آن جهت مهم است که می تواند فضایی را رقم زند که مهمترین موضوعات اقتصادی و اجتماعی کشور را نظیر بیکاری، بهره وری، سیاست های هوشمندانه و عالمانه، تمرکز بر حل مسایل عمده به طور همزمان هدف قرار داده و مشکلات اساسی ما را اصلاح و حل نماید.

جهش تولید بزرگترین دغدغه خانواده ها و جوانان فارغ التحصیل یعنی اشتغال را پاسخ خواهد داد. بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله افزایش سن ازدواج، طلاق اعتیاد و غیره به خاطر بیکاری و مشکلات اقتصادی است.

رییس شورای شهر زنجان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار پیام ملّت گفت: نخستین اقدامی که در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال ضرورت دارد از میان برداشتن موانع جهش تولید است.

عباس راشاد با اشاره به اینکه باید مجلس قوانین تسهیل کننده را تصویب نماید، افرود: مجلس از سوی دیگر باید نسبت به حذف قوانین موازی که به نوعی مشکل ساز هستند اقدام کند.

رییس شورای شهر زنجان یکی از مشکلات رایج در کشورمان را در حقیقت تعدد قوانین دانست و تصریح کرد: وجود تعدد قوانین در کشور منجر به این می‌شود که بخش‌های مختلف هرکدام به بخشی از قوانین استناد کنند و این خود مشکل ساز خواهد شد.

راشاد با اشاره به اینکه دستگاه های قانونگذار اعم از شورا، شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و امثال اینها باید هر جا که نیاز است اقدام کنند، تاکید کرد: دستگاه های یادشده باید به صورت شبانه‌روزی در راستای جهش تولید وقت بگذارند و در خدمت آحاد مردم باشند.

وی با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه ویژه‌ای صورت گیرد چرا که ظرفیت‌های کشور ایران بسیار فراوان هستند، عنوان کرد: انتظار حل مشکلات درونی کشور خود به دست افرادی در بیرون از کشور اشتباهی بزرگ است چرا که موضوع کرونا به نوعی اثبات کرد که کشورهایی که مدعی حل مشکلات بشر هستند خود در بدیهی ترین امور عاجز هستند.

رییس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ورود به عرصه های جهانی توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان و علم را می طلبد و افزود: پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی تشکیل شده اند و در حال حاضر دارای ایده ها و تولیداتی مفید هستند و نیاز است که از این ایده ها و تولیدات مذکور حمایت های لازم به عمل آید.

راشاد با بیان اینکه چگونگی ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و مجموعه های تولیدی به دولت باز می گردد تاکید کرد: باید این شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات آنها به دنیا معرفی شود تا امکان تبدیل تولیدات آنها به تولیدات صنعتی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه همه داشته های افراد باید در سامانه اطلاعات فردی ثبت شود ادامه داد: ثبت داشته‌های افراد در سامانه اطلاعات فردی منجر به این می‌شود که وام دهی به افراد دارای صلاحیت صورت گیرد همچنین این راهکاری جهت پیشگیری از قاچاق و پولشویی خواهد بود.

رییس شورای شهر زنجان با بیان اینکه تعادل و عدالتی در مورد توزیع ثروت در میان مردم کشورمان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ثبت داشته های افراد در سامانه اطلاعات فردی منجر به شناسایی تولیدکنندگان از دلالان و افراد سودجوی دیگر می شود.

احمد نصیری،نایب رئیس شورای شهر زنجان نیز گفت: در صورت ایجاد اتحاد، انسجام، همبستگی و همدلی میان آحاد ملت زمینه ایجاد جهش تولید نیز فراهم خواهد شد.

احمد نصیری با بیان اینکه وجود اتحاد و همبستگی میان مردم باید به صورت عملیاتی و نه تنها در قالب شعار صورت گیرد، افزود: تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید بر قدرت و اقتدار کشور می افزاید.

وی با اشاره به اینکه این نام گذاری بیانگر توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع مهم تولیددر کشور است که در تداوم عناوین انتخاب شده برای سال های اخیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، ادامه داد: توجه به تولید داخل از محورهای اصلی و بنیادین سیاست های اقتصاد مقاومتی است که میتواند کشور ما را به سمت پیشرفت های بزرگ رهنمون کند.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم که با همدلی و هماهنگی و تلاش ۱۰ برابری در پایان سال ۹۹ شاهد تحقق عملی شعار مهم و راهگشای جهش تولید برای مردم ایران و به ویژه مردم عزیز استان زنجان باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست