• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۱
  • شناسه خبر: 13625

مدیرکل بهزیستی استان زنجان: آموزش‌های مشاوره‌ای سبب کاهش استرس شیوع کرونا در بین مردم می‌شود

پیام ملّت– مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: روانشناسان خط مشاوره ۱۴۸۰پاسخگوی نزدیک به ۲۰۰ تماس در زمینه کاهش استرس ناشی از کرونا بودند . به گزارش”پایگاه خبری‌-‌تحلیلی پیام ملّت” و به نقل از روابط عمومی ب ...

پیام ملّت– مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: روانشناسان خط مشاوره ۱۴۸۰پاسخگوی نزدیک به ۲۰۰ تماس در زمینه کاهش استرس ناشی از کرونا بودند .

به گزارش”پایگاه خبری‌-‌تحلیلی پیام ملّت” و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان،محمد محمدی گفت : از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در استان نزدیک به هزارو۵۰۰ مورد تماس تلفنی با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ گرفته شده است که بیشتر تماس ها مربوط به سوالات و مشکلات فردی ،تربیتی و…بوده است .

وی با اشاره به اینکه امکان برقراری تماس با صدای مشاور و ۱۴۸۰ در تمامی نقاط استان فراهم است و افراد ساکن در شهرستان‌ها و روستاها می‌توانند از خدمات رایگان این مشاوره بهره‌مند شوند ، اظهار کرد: مشاوران زبده این خط در خصوص مسائل مختلف به افراد ارائه مشاوره می‌دهند و در حال حاضر به‌صورت اختصاصی، پاسخگوی مشکلات روان‌شناختی در زمینه کاهش استرس و اضطرابهای ناشی از ویروس کووید ۱۹ هستند.

محمدی با بیان اینکه آموزش‌های مشاوره‌ای سبب کاهش استرس بیماری کرونا در مردم می‌شود، اظهار کرد : استرس عاملی است که می‌تواند سلامت جسم و روان افراد را تضعیف نموده و بدن را برای ابتلا و نفوذ ویروس کرونا مستعد کند از این رو آموزش‌های مشاوره‌ای در کنار خودمراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند سبب کاهش استرس در این باره می‌گردد.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در این موقعیت خاص، آموزش‌های لازم به مشاوران خود داده تا به مردم مشاوره کاهش استرس دهند، خاطر نشان کرد : خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ صدای مشاور همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به‌صورت رایگان خدمات مشاوره و روان‌شناختی را در استان ارائه می‌دهد و افراد بدون مراجعه حضوری و از طریق خط ارتباطی ۱۴۸۰می‌توانند سؤالات و مشکلات خودشان را مطرح نموده و پاسخ را از مشاوران بهزیستی دریافت کنند.

محمد محمدی محرمانه بودن اطلاعات را یکی از نکات مثبت این نوع مشاوره عنوان کرد و افزود : تمامی مشاوران این مرکز آموزش تکنیک‌های کاهش اضطراب را آموزش دیده و می توانند علاوه بر توصیه های لازم روانشناختی ، فشار و تنش ایجاد شده ناشی از این ترس را کاهش دهند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست