• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۵
  • شناسه خبر: 13722

فرماندار زنجان: بستر جهش تولید با وجود جوانان تحصیل کرده جویای کار، منابع غنی و زیرساخت های تولید مهیا است

پیام ملّت– فرماندار زنجان گفت: با وجود نیروی جوان تحصیل کرده جویای کار، منابع غنی، دانش استفاده از منابع و وجود زیرساخت های تولید بستر لازم برای تحقق جهش تولید مهیا است. رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار” پایگاه ...

پیام ملّت– فرماندار زنجان گفت: با وجود نیروی جوان تحصیل کرده جویای کار، منابع غنی، دانش استفاده از منابع و وجود زیرساخت های تولید بستر لازم برای تحقق جهش تولید مهیا است.

رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار” پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: مهمترین گام در تحقق شعار سال با مضمون جهش تولید در حقیقت ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده جویای کار است.

وی با بیان اینکه شرایط حاضر کشور ما بیانگر ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان است و لازم به ذکر است که جهت تحقق این هدف در نخستین قدم باید زمینه ی لازم برای تولید فراهم شود و افزود: خروجی اولیه تمرکز حداکثری اقدامات بر حوزه های تولیدی ایجاد اشتغال خواهد بود.

فرماندار زنجان جوانان تحصیل‌کرده جویای کار را ظرفیت بسیار خوب در راستای رونق اقتصاد و تولید کشور دانست و تاکید کرد: نیاز است که شرایط مهیا شود تا از ظرفیت جوانان باهوش کشور بهره مناسب برده شود.

عسگری پیرامون زیرساخت های مرتبط با تولید خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی تاکنون در طی این ۴۰ سال در ارتباط با زیرساخت های فوق صورت گرفته است. از آن جمله می توان به اقدامات بسیار بزرگ صورت گرفته در حوزه انرژی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران جزو معدود کشورهایی است که همه روستاهای دارای سکنه آن از نعمت برق، گاز و راه های ارتباطی برخوردار هستند، تاکید کرد: درحال حاضر زیرساخت های خوبی برای بخش های مختلف مرتبط با تولید نیز مهیا شده است.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: مهمترین گام در راستای تحقق جهش تولید بهره برداری حداکثری از واحدهای صنعتی نیمه تعطیل، تعطیل یا واحدهای صنعتی دارای ظرفیت خالی برای تولید است.

عسگری با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار بالا و اراضی بسیار مستعدی وجود دارد، ادامه داد: ضرورت دارد که از ظرفیت مذکور بر اساس دانش روز بهره بری لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه با تغییر تکنیک های مدیریتی، برنامه ریزی دقیق زمان کشت و استفاده از دانش روز در کشاورزی می توان با همین منابع مورد استفاده از آب و خاک بهره بسیار بالاتری برد، افزود: استفاده از دانش روز در کشاورزی و بخش های صنعتی منجر به افزایش بهره‌وری، افزایش ارزش افزوده و ازدیاد تولیدات می شود.

فرماندار با اشاره به اینکه استفاده از فضای گلخانه ای برای تولید، نسبت به تولید در سطح اراضی باز،منجر به کاهش مصرف سموم کشاورزی و کاهش مصرف آب می شود ادامه داد: از سوی دیگر در نتیجه کشت در گلخانه محصولات کمتر در معرض هجوم آفات قرار می گیرد. علاوه بر این امکان بهره بری از فضای گلخانه ای در خارج از فصل نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: نام گذاری هایی که طی چند سال اخیر به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته است به صورت هوشمندانه جهت گیری اقتصادی پیدا کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست