• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۶
  • شناسه خبر: 13753

فرماندار زنجان:برخی از شهروندان زنجانی در طرح غربال گری شرکت نکردند /مشارکت بالای روستانشینان در طرح غربال گری

پیام ملّت– فرماندار زنجان گفت: متاسفانه برخی از شهروندان زنجانی در طرح غربال گری و پایش سلامت شرکت نکردند. رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_ تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: شهروندان زنجانی باوجود برنامه ریزی ه ...

پیام ملّت– فرماندار زنجان گفت: متاسفانه برخی از شهروندان زنجانی در طرح غربال گری و پایش سلامت شرکت نکردند.

رضا عسگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_ تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: شهروندان زنجانی باوجود برنامه ریزی های متعدد، اطلاع رسانی های مکرر و هماهنگی های صورت گرفته با بخش های مختلف مشارکت مناسبی در طرح غربال گری نداشته اند.

وی با بیان اینکه عدم مشارکت مردم شهر زنجان در طرح پایش سلامت کاملا در میان برخی مناطق شهر زنجان مشهود بود، افزود: این در حالی است که مناطق روستانشین استان مشارکت بسیار بالایی در راستای اجرای این طرح داشتند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه مشارکت روستاییان در طرح ملی غربالگری در برخی مناطق به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است و تصریح کرد: این میزان مشارکت مردم در مناطق روستایی استان برای شرکت در طرح ملی غربالگری ستودنی است.

رضا عسگری با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان برای کنترل این بیماری نیازمند اطلاعات سلامت همگانی است، تاکید کرد: هم استانی ها اطلاعات سلامت خود در سایت مذکور ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه سلامت از طریق سامانه تلفنی ۳۰۴۰اقدام به تماس با منازل افراد کرده است، افزود: پایگاه سلامت از این طریق نسبت به ثبت اطلاعات شهروندان در سامانه مذکور اقدام می کند. این در حالی است که با وجود تماس های گرفته شده از سوی پایگاه سلامت مرفه نشینان زنجان همکاری های لازم را در اجرای طرح فوق نداشته اند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه پس از ثبت نام افراد در طرح یادشده وضعیت آنها توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته درصورت نیاز به پیگیری های بعدی از طریق سامانه به آنها اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

عسگری با اشاره به اینکه از افراد مشکوک به کرونا آزمایش های لازم گرفته می شود و در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش به این افراد آموزش های لازم جهت قرنطینه خانگی و استفاده از دارو داده می شود، تاکید کرد: در طرح گفته شده ممکن است از فردی که فاقد علایم بیماری کووید ۱۹ باشد نیز آزمایش تشخیص گرفته شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان کیت ها را در اختیار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرار داده است، خاطرنشان کرد: تعداد آزمایشگاه ها نیز به ۳ آزمایشگاه افزایش یافته است.

فرماندار زنجان تاکید کرد: شرکت مردم در طرح ملی غربالگری منجر به شناسایی سریع تر افراد مبتلا و قطع هرچه سریع تر زنجیره انتقال و شیوع بیماری کرونا خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست