• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 13781

خرید حمایتی مرغ از تولیدکنندگان استان زنجان آغاز شد

پیام ملّت-معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: باتوجه به کاهش قیمت مرغ در بازار، خرید حمایتی مرغ از مرغداران آغاز شده است. محمد علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت̶ ...

پیام ملّت-معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: باتوجه به کاهش قیمت مرغ در بازار، خرید حمایتی مرغ از مرغداران آغاز شده است.

محمد علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: از ۵ فروردین ماه تاکنون یعنی تا پایان کشتار شب گذشته، حدود ۳۲۰ تن مرغ خریداری شده است. این در حالی است که سال گذشته به علت بالا بودن قیمت مرغ تمایل برای فروش به پشتیبانی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش های دریافتی و رصد بازار مبنی بر کاهش قیمت مرغ و لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایحاد تعادل در بازار، خرید مرغ بدون هیچ محدودیتی انجام می پذیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه به علت افت قیمت تمایل به خرید حمایتی وجود دارد، افزود: هم اکنون در استان حدود ۲۳۰ واحد مرغداری گوشتی و ۱۷ واحد مرغداری تخم گذار دایر هستند همچنین تعداد ۵ کشتارگاه صنعتی مرغ در استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خرید حمایتی مرغ با وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم تا ۱۸۰۰ کیلوگرم بعد از این نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی جهت خرید حمایتی وجود ندارد.

صادقی با اشاره به اینکه قراردادی میان اتحادیه مرغداران استان و زنجیره های تولید مرغ استان با شرکت پشتیبانی امور دام منعقد شده است، ادامه داد: براساس این قرارداد خرید از مرغداری های استان صورت می گیرد و پس از ان به شرکت های پشتیبانی ارائه داده می شوند.

وی با بیان اینکه رنج وزنی لاشه باید بین ۱۲۰۰ کیلوگرم تا ۱۸۰۰ کیلوگرم باشد چرا که پایین تر از رنج وزنی مذکور برای مرغدار توجیه اقتصادی نخواهد داشت، تاکید کرد: وزن بیش از این رنج نیز از سوی امور پشتیبانی دام پذیرفته نخواهد شد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه چنانچه وزن مرغ از ۱۸۰۰ کیلوگرم بالاتر باشد در این صورت درصد چربی لاشه نیز افزایش یافته و طول عمر نگهداری آن کاهش خواهد یافت عنوان کرد: به همین علت وزن استاندار جهت خرید مرغ رنج وزنی فوق در نظرگرفته شده است.

صادقی با بیان اینکه طرح خرید مرغ از تولیدکنندگان استان با هدف تنظیم بازار و حمایت از بهره برداران مرغ انجام شده است، افزود: با توجه به وضعیت کنونی جامعه در شرایط ابتلا به کرونا و تاثیر آن بر میزان مصرف گوشت سفید از جمله مرغ این سازمان با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی اقدام به خرید مرغ بهره برداران واحدهای مرغ کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست