• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 13784

مدیر کل بهزیستی زنجان: هیچ یک از مددجویان مراکز بهزیستی مبتلا به کرونا نیستند

پیام ملّت– مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ۵ اسفند کمیته های مربوط به مقابله با کروناطبق دستورالعمل ها تشکیل شد و براساس آن همه کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند تحت آموزش های پیشگیرانه قرار گرفتند. به گزارش̶ ...

پیام ملّت– مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: از ۵ اسفند کمیته های مربوط به مقابله با کروناطبق دستورالعمل ها تشکیل شد و براساس آن همه کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند تحت آموزش های پیشگیرانه قرار گرفتند.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” محمد محمدی قیداری در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران اظهار داشت: براساس ۳۶دستور العملی که ابلاغ شد مراکز بهزیستی قرنطینه شدند و هیچ پذیرشی در این ایام صورت نگرفت و برای افراد مشکوک بهزیستی نیز نقاهتگاهی در نظر گرفته شد که خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی تاکنون از ۱۱۰۰نفر از سالمندان و ایتام و معتادین و بیماران بهزیستی مشاهده نشده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: برای ۶۷۹ نفر از مددجویان توانبخشی ۵۳۰ هزار ریال سرانه برای تهیه اقلام بهداشتی و کنترل بیماری به حساب مراکز توانبخشی واریز شد.

وی درخصوص ضدعفونی کردن مراکز تحت پوشش بهزیستی نیز گفت: هر روز عملیات ضدعفونی این مراکز انجام می شود.

محمدی به گروه های سلامت روان و آموزش های روان شناختی بهزیستی اشاره کرد و افزود: خط تلفن ۱۴۸۰برای مشاوره خانواده و اختلافات و استرس های ناشی از این بیماری اختصاص داده شده است که از ساعت ۸صبح تا ۱۲شب آماده پاسخگویی به متقاضیان مشاوره است.

وی گفت : تا کنون ۱۵۰۰ تماس با این مراکز مشاوره برقرار شده است که ۲۰۰مورد آن مربوط به مشکلات ناشی از بیماری کرونا بوده است.

محمد محمدی از تولید ۲۰هزار اقلام بهداشتی مورد نیاز مانند ماسک و گان توسط مددجویان و گروه های همیار زنان بهزیستی خبر داد و گفت: این اقلام با اولویت به دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان و بعد به مددجویان و نیازمندان اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی زنجان ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از مددجویان مراکز بهزیستی در زنجان مبتلابه ویروس کرونا نشده اند، گفت: مددجویان بهزیستی به دلیل آموزش های پیشگیرانه و مراقبت های خودشان توانستند توصیه های لازم را به کار بگیرند.

وی در مورد مشاوره های افسردگی های پس ازکرونا نیز گفت: ۳۷مرکز در سطح استان آماده ارائه مشاوره ها و راهنمایی های لازم ازطریق سامانه ۱۴۸۰ هستند.

محمدی گفت: کمک های قابل توجهی ازسوی سازمان بهزیستی کشور به مدد جویان بهزیستی زنجان داشته ایم که نزدیک به ۱میلیارد تومان در میز خدمت با ویژه برای کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به کمک های خیرین به بهزیستی گفت: در این مدت مبلغ ۲میلیارد ریال از سوی خیرین به بهزیستی زنجان پرداخت شده است.

محمدی در پایان ضمن اینکه از مردم خواست تا توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و درخانه بمانند گفت: سازمان بهزیستی کشور سامانه ای را جهت غربالگری ترتیب داده که مراجعه کنندگان بعد از پاسخگویی به سوالات در سایت corona.behzisti.ir توصیه های لازم را دریافت خواهند کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست