• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۸
  • شناسه خبر: 13786

رییس دانشگاه آزاد زنجان: برگزاری روزانه ۶۰۰ کلاس آموزش مجازی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

پیام ملّت-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از برگزاری متوسط روزانه ۶۰۰ کلاس آموزش مجازی در واحدهای این استان خبر داد. به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“دکتر علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است ...

پیام ملّت-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از برگزاری متوسط روزانه ۶۰۰ کلاس آموزش مجازی در واحدهای این استان خبر داد.

به گزارش”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت“دکتر علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه ارائه آموزش‌های غیرحضوری در دانشگاه ها تنها راه حل مناسب در زمان تعطیلی دانشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا است، گفت: پس از ابلاغ بخشنامه «شیوه‌نامه آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی» از سوی دکتر طهرانچی، دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان خود را ملزم به برنامه ریزی و اجرای دقیق بخشنامه کرد.

به طوری که در مرحله نخست ستاد آموزش های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان شکل گرفت که در سه بخش برنامه ریزی، اجرا و کنترل تقسیم کار شد.وی ادامه داد: در مرحله بعدی لیست اساتید و دروس مشخص شده و لیست دانشجویان نیز برای سازمان مرکزی برای تعیین کد درس و رمز کاربری ارسال شد. همچنین آموزش های لازم و اولیه و مقدماتی برای برگزاری دوره های مجازی به همکاران و اساتید ارائه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه قطعاً برگزاری آموزش مجازی نیازمند زیرساخت هایی است، ادامه داد: ارتقاء پهنای باند اینترنت، تجهیز فضاهایی در واحدهای استان به اینترنت، لپ تاپ، میکروفون و سایر ملزومات مورد نیاز برای اساتید متقاضی، از دیگر اقدامات این دانشگاه برای برگزای کلاسهای آموزش مجازی است.

دکتر فیروزفر با اشاره به اینکه شبکه ای متشکل از رئیس استان، روسا و معاونین آموزشی واحدها و معاونت علمی استان، مدیرآموزش های مجازی، مسئولین انفورماتیک ، مدیران گروه و اساتید و … در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به منظور ارائه مطلوب و شایسته آموزش های مجازی تشکیل شده است، اظهار داشت: با هم اندیشی اعضای شبکه در امورمختلف سیاستگذاری های لازم صورت می گرفت که توسط مدیران گروه اجرایی می شد.

وی با تأکید بر فعالیت شبانه روزی همه پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در زمینه ارائه آموزش های مجازی به دانشجویان اظهار داشت: از پیش از تعطیلات نوروز آموزش های مجازی را به طور مستمر در این دانشگاه ارائه کردیم. دستورالعمل ها و اطلاعیه های داخلی فراوانی در این زمینه صادر شد. سامانه پیامکی به منظور ارتباط با دانشجویان و همچنین در وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان بخشی با عنوان سامانه ثبت پیشنهادات و انتقادات آموزشهای برخط ایجاد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: گروهی به عنوان مسئول کنترل نحوه برگزاری کلاسهای آموزش مجازی در این دانشگاه تشکیل دادیم که حضور به موقع استاد و دانشجو در کلاس، کیفیت صدا و تصویر، محتوای درسی بارگذاری شده و موارد دیگر را رصد و گزارش می دهند. همچنین گروه پشتیبانی نیز اشکالات و مشکلات پیش آمده را برطرف می کنند.

وی ادامه داد: همچنین جلسه ای با تمامی روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به صورت مجازی و آنلاین برای رفع مشکلات موجود در زمینه برگزاری کلاسهای آموزش مجازی و تبادل نظر به صورت مستمر داریم.

دکتر فیروزفر به برگزاری ۱۳۴۰ کلاس (جبرانی) در ایام عید از ۵ الی ۱۵ فروردین ماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، ۱۵۵۹ کلاس مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برای این ایام تعریف کردیم که از این تعداد ۱۳۴۰ کلاس با موفقیت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آموزش های مجازی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از ۲ هفته پیش از تعطیلات نوروز در این دانشگاه آغاز شده و همچنان به قوت خود باقی است، تأکید کرد: به طور متوسط روزانه ۶۰۰ کلاس آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درسطح استان زنجان برگزار می شود.

دکتر فیروزفر بیماری کووید ۱۹ را عاملی برای تبدیل تهدید به فرصت به ویژه در زمینه آموزش عالی کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها همچون گذشته در شرایط فعلی جامعه نقش خود را در زمینه تبدیل تهدیدها به فرصت به خوبی ایفا می کنند و با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی به توسعه علم و دانش کشور شتاب می دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: این دانشگاه از ظرفیت های انجمن های علمی و تشکل ها و کانونهای دانشجویی برای پشتیبانی و ساخت فایل های آموزشی بهره می گیرد.

دکتر فیروزفر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور در ارائه آموزش های مجازی پیشرو است، اظهار داشت: خانواده بزرگ این دانشگاه می توانند از موانع و مشکلات پیشرو پلی برای پیشرفت و توسعه کشور بسازند و قله های رفیع را یکی پس از دیگری با سرعت طی کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست