• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۸
  • شناسه خبر: 13788

فرماندار ایجرود: جهش تولید در امتداد رونق تولید شکل می گیرد/ ابتلای ۲۰ ایجرودی به کرونا ویروس

پیام ملّت– فرماندار شهرستان ایجرود با اشاره به این که اگر می خواهیم به جهش تولید برسیم باید برای رشد سرمایه های ملی تلاش کنیم گفت: با تمام توان برای تحقق شعار سال و برنامه های دولت، تلاش مستمر و برای اعتلای ایرانی ...

پیام ملّت– فرماندار شهرستان ایجرود با اشاره به این که اگر می خواهیم به جهش تولید برسیم باید برای رشد سرمایه های ملی تلاش کنیم گفت: با تمام توان برای تحقق شعار سال و برنامه های دولت، تلاش مستمر و برای اعتلای ایرانی سربلند همت و کار مضاعف خواهیم داشت.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

باب الله فتحی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: مطرح شدن واژه تولید در ۱۰ سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان از دغدغه ایشان در بحث بهبود و توسعه وضعیت اقتصادی کشور می باشد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه با بها دادن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید از آنان حمایت کرد، افزود: ضرورت دارد دولت و دستگاه‌های مختلف به طور جدی زمینه را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند چرا که به رونق، جهش تولید و اشتغال پایدار منجر خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایجرود بر لزوم تلاش جهادی در راستای گام‌ برداشتن به سمت جهش تولید تاکید کرد و یادآور شد: برای اینکه بتوانیم در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمن بایستیم، چاره‌ای جز اتکا به توان و ظرفیت خود و تقویت تولید داخلی نداریم.

فتحی با بیان اینکه مسئولان حوزه اقتصادی و سیاسی کشور باید توجه ویژه‌ ای به تولید و سرمایه‌گذاران داشته باشند، عنوان کرد: ما هم به نوبه خود در شهرستان ایجرود اقدام به تشکیل ستادی برای تحقق شعار سال کرده‌ایم.

این مقام مسئول یکی از لوازم تحقق شعار سال را حمایت بانک‌ها و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: از برنامه های مهم این ستاد در شهرستان شناسایی واحدهای تولیدی دارای مسئله و رفع مشکلات آنان خواهد بود.

فتحی با تاکید بر اینکه موضوع جهش تولید باید توسط محققین، متخصصین و صاحب نظران در سطح کلان بررسی شود عنوان کرد: در این راستا می توان به تنقیح قوانین، مقررات و کاستن از بوروکراسی اداری، سامان دهی به سیستم مالیاتی واحدهای تولیدی، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحد های تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید، تسهیل و تسریع در صدور مجوز متقاضیان واحدهای تولیدی اشاره کرد.

وی افزود: با برخورد جدی با مسئله قاچاق کالا و افزایش هزینه های قاچاق با برخوردهای سختگیرانه با این پدیده شوم، گام اساسی در راستای حمایت از تولید داخلی برداشته خواهد شد.

فرماندار شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه در سطح شهرستان دستگاه‌های اجرائی موظف شده‌اند تا با متخصصین و فعالین اقتصادی که در راستای تولید، توسعه، اقتصاد و سرمایه گذاری فعالیت دارند ارتباط گیری مستقیمی داشته باشند تصریح کرد: با انجام این عمل می توان راهکارهای عملیاتی را در راستای جهش تولید مشخص کرد اما دسترسی به این مسئله نیازمند تصمیم گیری در بخش کلان می باشد.

فرماندار شهرستان ایجرود تاکید کرد: با وجود اینکه در این مدت درگیر کنترل و مدیریت بیماری کرونا هستیم اما در کنار آن از کمک کردن به فعال شدن واحدهای تولیدی راکد یا دارای مشکل دریغ نخواهیم کرد.

فتحی به تحریم‌های شدید و ظالمانه آمریکا بر علیه ملت ایران بویژه در ۲ سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: دولت با تمام این سختی‌ها کارنامه موفقی داشته و توانسته است در حد مقدور، وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت را کاهش دهد.

فرماندار شهرستان ایجرود در بخش دیگری با اشاره به اینکه مردم و خیرین مشارکت بسیار موثری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌اند اظهار داشت: در این شهرستان در شرایط موجود کرونایی، مردم و خیرین برای افراد نیازمند بسته های غذایی، محلول و ژل ضدعفونی کننده تهیه و در بین گروه های مختلف توزیع شده است.

وی ادامه داد: مردم نو دوست شهرستان ایجرود در مدت زمان شیوع ویروس کرونا در راستای پیشگیری از این ویروس قریب به ۱۶۰ میلیون تومان نیز کمک نقدی جمع آوری نموده اند؛ از سوی دیگر جهت تجهیز نقاهتگاه نیز از جمله در تهیه پتو، پارچه روبالشی و بالش از هیچ کمکی دریغ نکرده اند.

فرماندار شهرستان ایجرود اظهار کرد: یکی از چالش ها و نگرانی ما افزایش مبتلایان به این ویروس در اثر رفت و آمد سرپرستان خانوار که به لحاظ نوع حرفه و اشتغالشان در کلان شهرها از جمله تهران، رشت و قم، خوشبختانه با اتخاذ تمهیدات لازم و همکاری مردم شریف شهرستان برخلاف آنچه که تصور می شد این موضوع منجر به گسترش شیوع این بیماری در شهرستان نگردید و ذکر این نکته نیز مهم است که نگرانی بیشتر از طریق ورود افراد از شهرستان زنجان به ایجرود بود به طوری که در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیشترین ورود از شهرستان زنجان به ایجرود انجام می گرفت.

فتحی تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان ایجرود را در مجموع ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر از این بیماران با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص یافتند و تنها چند نفر دیگر در بیمارستان شهر زنجان بستری هستند./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست