• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۹
  • شناسه خبر: 13849

رییس دانشکده بهداشت زنجان: وضعیت ابتلا به کرونا درایجرود خوب نیست/کلرپاشی و ضدعفونی معابر و ماشین ها تاثیرچندانی درشیوع بیماری نخواهد داشت

پیام ملّت-معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:دستیاران سایر بخش های بیمارستان آموزش دیده اند تا کمک بخش های عفونی و داخلی باشند. به گزارش‌”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” مهدی قائمی معاون آموزشی دانشگاه ع ...

پیام ملّت-معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:دستیاران سایر بخش های بیمارستان آموزش دیده اند تا کمک بخش های عفونی و داخلی باشند.

به گزارش‌”پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت” مهدی قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و نماینده تام الاختیار دانشگاه در ابهر،در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران گفت‌: اولین کاری که برای دانشجویان انجام شد فراهم کردن لوازم حفاظت فردی و مراقبت از سلامتی آنها بود که بتوانند در کنار اساتید خود فعالیت کنند.

مهدی قائمی گفت: از قبل از شیوع بیماری با تعطیلی کلاس ها درس های تئوری دانشجویان به صورت مجازی برگزار می شود و آماده ایم که بلافاصله بعد از تعطیلات کلاس های عملی و حضوری را برگزار کنیم.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در ابهر درباره وضعیت مبتلایان در ابهر اظهار داشت: الان نمیتوانیم ارزیابی خوش بینانه ایی داشته باشیم چون وضعیت قابل پیش بینی نیست اما بعد از ۱۳فروردین افزایش موارد مثبت را در ابهر و خرمدره داشتیم.

مهدی قائمی افزود: هرکدام از ارگان ها در آموزش به مردم وظیفه دارند و دانشگاه علوم پزشکی از همان روزهای ابتدایی قبل از شیوع، مطالب آموزشی و راهنمایی های لازم را تولید کرد.

وی افزود: تاکید صرف بر اخبار خوب و عدم اطلاع مردم از آسیب ها و مشکلات ناشی از این بیماری درست نیست و مردم باید در جریان باشند که در چه شرایط سختی قرار داریم تا توصیه ها اثر بخش باشد.

قائمی گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که در خصوص پیشگیری گرفته شد، بستری شدن بیماران در شهرستان خودشان بود که از ارجاع بیماران به مرکز استان و مشکل تکمیل ظرفیت بیمارستان جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در ابهر سه بیمارستان امدادی و امید و الغدیر پذیرای بیماران هستند،گفت: بیمارستان الغدیر برای سایر بیماران به ویژه زنان و کودکان در نظر گرفته شده است تا از ارجاعات خطرناک جلوگیری شود.

قائمی افزود: طبق آمار ۳روز پیش دربیمارستان امدادی ابهر ۲۵نفر و بیمارستان امید ۵نفر و الغدیر که بیماران دیگری که کرونا هم دارند ۱۲نفر بستری هستند.وی تعداد مبتلایان در خرمدره را نیز ۳۵نفر اعلام کرد.

رییس دانشکده بهداشت و نماینده دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ایجرود نیز گفت: وضعیت ایجرود خوب نیست و نسبت به جمعیت ۳۶هزار نفری آن ۲۷نفر مبتلا رقم بالایی است.

مهراسبی افزود: از این ۲۷نفر ۶نفر در زنجان بستری هستند ۱نفر نیز در حلب فوت کرد.

وی گفت: آمار مبتلایان بعد از آنکه در ایام تعطیلات عده ای وارد شهرستان شدند بالا رفت و بیشتر آلودگی ها هم خانوادگی است.

مهراسبی تاکید کرد: اکنون در وضعیت جنگی هستیم درحالی که برخی مسئولان همکاری نمی کنند و از اینکه خوابگاه های خود را به عنوان نقاهتگاه در اختیار ما بگذارند می ترسند.

وی گفت: نقاهتگاه هایی که امروز برای بیماران آماده شده اند از نظر من قابل قبول نیستند در حالی که خوابگاه های آموزش و پرورش می توانند در اختیار بیماران قرار بگیرند.

مهراسبی با بیان اینکه کنترل این بیماری فقط به عهده علوم پزشکی نیست افزود: همه دستگاه ها باید مسئولیت خود را به عهده بگیرند.

وی درباره ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها نیز گفت: مهم ترین جایی که نیاز به ضدعفونی دارد محوطه و محیط اطراف بیمارستان ها است و کلر پاشی و ضدعفونی معابر و ماشین ها تاثیر چندانی نخواهد داشت و حتی ممکن است عدم رعایت نکات در استفاده از کلر مشکلات دیگری هم به وجود بیاورد.

طبق آمار اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعداد مبتلایان استان تا امروز ۷۰۸ نفر است که ۵۲۵ نف ترخیص شده اند و ۷۱ نف تو کنون جان باخته اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست