• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۱۹
  • شناسه خبر: 13834

مهدی کریمی:کاشت۴۰هزار جعبه گل در گلکاری بهاری زنجان/ کرونا هفت سین ها را از میادین زنجان حذف کرد

پیام ملّت:سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: در آستانه نوروز حدود ۴۰ هزار جعبه گل در انواع مختلف در سطح شهر کاشته شد. مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: امسال با ...

پیام ملّت:سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: در آستانه نوروز حدود ۴۰ هزار جعبه گل در انواع مختلف در سطح شهر کاشته شد.

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: امسال با انواع گل های متنوع اعم از بنفشه، شب بو، همیشه بهار و مینا چمنی میادین، پارک ها، خیابان های اصلی زنجان آراسته شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا نصب المان های جذاب که هر ساله در استان انجام می شد صورت نگرفت چرا که نصب چنین المان های جذابی منجر به تحریک مردم جهت عکس گرفتن و ایجاد تجمعات مردمی می شد.

مهدی کریمی نصب نمادهای متناسب با عید را در میادین هنرستان، جهاد، انقلاب، شورا و پروین اعتصامی، رنگ آمیزی المان های سال گذشته و جداول و نصب پرچم های نوروزی و سال نو مبارک در رنگ های شاد را از دیگر اقدامات شهرداری برای فضاسازی فصل بهار برشمرد و عنوان کرد: شهرداری امسال به علت شرایط خاص موجود و بحران بیماری کرونا از نصب هفت سین در میادین اجتناب کرد.

کریمی با اشاره به اینکه زنجان در حال حاضر دارای ۶۴۰ هکتار فضای سبز است به عبارتی میانگین فضای سبز زنجان ۱۴.۵مترمربع است این در حالی است که میانگین فضای سبز کشوری۱۱ متر مربع است و اذعان کرد: میانگین استان زنجان از میانگین کشوری بسیار بالاتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان به علت سردسیر بودن دارای محدودیت دمایی است ادامه داد: به همین علت در این استان گیاهان مقاوم به سرما همچون درختان سرو نقره ای، سرو خمره ای، چنار، نارون، زبان گنجشک، افرا و اقاقیا یا درختچه هایی مانند یاس زرد و زرشک براساس روشی خاص کاشته می شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با تاکید بر محدودیت منابع آبی و کاستن از وسعت کاشت چمن در سال های اخیر عنوان کرد: سعی می شود به جای چمن از روش کاشت درختان و درختچه ها برای ایجاد فضای سبز استفاده شود.

کریمی ادامه داد: در پارک های جدید استان کمتر از ۲۰ درصد از مساحت کل پارک ها به کاشت چمن اختصاص داده شده است چراکه چمن موجب مصرف آب فراوان و هدر رفت این منبع حیاتی و زندگی بخش می شود.

وی با بیان اینکه به همت سازمان شهرداری زنجان در حالی که شیوع بیماری کرونا سایه نگرانی را بر سطح شهر انداخته، به منظور بالا بردن روحیه مردم و باهدف زیباسازی و جان بخشیدن و طراوت دادن به محیط پارک ها و میادین شهر اقدام به عملیات گلکاری بهارانه شده است.

مهدی کریمی ایجاد فضای سبز شهری را راهکاری موثر در بالا بردن روحیه و زیبا کردن چهره و منظر شهر دانست و عنوان کرد: در همین راستا از شهروندان خواسته می شود که در حفظ و نگهداری از گل ها و درختان غرس شده در پارک ها و میادین کارکنان این سازمان را یاری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست