• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۹
  • شناسه خبر: 14535

پروژه های ملی آبخیزداری۶۸ درصد پیشرفت داشته است

پیام ملّت - معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اینک در ۸ حوزه آبخیر استان پروژه های ملی در حال انجام است گفت: این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۸ درصدی همراه بوده است.

جعفر بیات  در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیل پیام ملّت » اظهار کرد: گفتنی است که اعتباری در حدود ۱۶ میلیارد تومان به پروژه های ملی آبخیزداری استان زنجان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۸ پروژه استانی مصوب سال ۹۸ در حال انجام است، افزود: لازم به ذکر است که پروژه های نام برده با پیشرفت حدود ۲۰ درصد همراه بوده است. از سوی دیگر اعتباری در حدود ۴ میلیارد تومان به پروژه های استانی گفته شده اختصاص داده شده است.

معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی استان زنجان در خصوص زمان به اتمام رسیدن پروژه های فوق خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که همه پروژه های استانی و ملی فوق در تاریخ شهریورماه ۹۹ به پایان رسند و به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسند.

بیات در ارتباط با پروژه های به بهره برداری رسیده اظهار داشت: پروژه های مصوب ۹۷ در سال ۹۸ و در ۱۶ حوزه آبخیر به بهره برداری رسیده است. گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که  اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان به این پروژه ها اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه سال ۹۹ تکمیل اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری است عنوان کرد: همچنین کنترل سیل و حفاظت منابع آب و خاک در حدود ۸ حوزه آبخیز از جمله سایر برنامه های اداره کل منابع طبیعی استان زنجان است.

معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در راستای حفاظت از منابع آب و خاک اقدام به اجرای انواع سازه های آبیخیزداری برای کاهش و کنترل رسوب، پایدارسازی منابع آب، جمع آوری رواناب ها، تقویت منابع آب های زیرزمینی و قنات ها می کند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست