• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۰
  • شناسه خبر: 14584

بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی زنجان به کشت تونلی اختصاص یافته است

پیام ملّت- مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: براساس بازدیدهای میدانی و پایش های صورت گرفته بیش از ۷۰۰ هکتار از زمین های زراعی به روش های زیرنایلونی و تونلی کشت می شود.

جعفر سرداری در گفتگو با «خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به این که طی روز های اخیر برآورد کشت زیر نایلونی برخی از محصولات کشاورزی در سطح شهرستان زنجان آغاز شده است اظهار داشت: با توجه به مزایایی که این نوع از روش کشت دارد کشاورزان استقبال بیشتری از آن داشته اند به طوری که طی چهار تا پنج سال اخیر سطح زیر کشت زیر نایلونی در سطح این شهرستان بالاتر رفته است.

این مسئول به مزایای این روش کشت اشاره نمود و گفت: پیش رس نمودن محصولات بدلیل تسریع در جوانه زنی، تسریع در رشد اولیه محصول و در نتیجه تسریع در بازار رسانی از جمله مزایای این روش است.

سرداری افزود: کاهش تبخیر و کاهش مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری، کاهش فرسایش آبی و بادی، کاهش خسارت علف های هرز، جلوگیری از خسارت سرمای دیررس بهاره و… موجب استقبال کشاورزان زنجانی از این روش شده است و بخشی از محصولات از قبیل هندوانه، خربزه، طالبی، خیار و حتی گوجه فرنگی را با این روش کشت می کنند.

به گفته این مسئول، براساس بازدیدهای میدانی و پایش های صورت گرفته بیش از ۷۰۰ هکتار از زمین های زراعی در شهرستان زنجان به روش های زیرنایلونی و تونلی کشت می شود.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به کشاورزان زنجانی توصیه کرد: بعد از برداشت محصول و اتمام فصل برداشت، نسبت به جمع آوری بقایای پلاستیک های مصرفی اقدام نمایند تا ضمن جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، کارکرد ادوات و ماشین آلات کشاورزی هم در سالهای بعد با مشکل مواجه نگردد./ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست