• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۴
  • شناسه خبر: 14888

۳۰ هزار نفرساعت پویش های مبارزه با کرونا

پیام ملّت - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: معاونت فرهنگی دانشجویی با آماده سازی گروه های جهادی دانشجویی و اساتید در قالب پویش هایی با حدود ۳۰ هزار نفرساعت به مبارزه با بیماری کرونا پرداخته است.

حسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » اظهار کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه از طریق فراهم آوردن گروه های جهادی دانشجویی و اساتید در قالب پویش های مبارزه با کرونا و با استفاده از این ظرفیت دانشگاهی توانست به خوبی از اشتیاق و حس مسئولیت پذیری جریانات دانشجویی استفاده کرده و از اتلاف وقت، انرژی و سرمایه جلوگیری به عمل آورد.

وی اظهار داشت: این معاونت با کمک بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه، کانون دانشجویی فرهنگی امام حسن مجتبی(ع)، کانون دانشجویی مدیران جوان ، کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه و گروه جهادی تشکل دانشجویی امید اقدامات سازنده و موثری را در خصوص مبارزه با کرونا داشته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در تشریح اقدامات مذکور عنوان کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق همکاری عوامل فوق، با راه اندازی ۵ پویش به توان ما، نوبهار، هم نفس، مشاوره امین و شکست کرونا در اجرای برنامه های فرهنگی، مشاوره ای و ورزشی مجازی از یک سو و تهیه و توزیع بسته های اقلام غذایی و بهداشتی به خانواده های کم بضاعت، ایجاد کارگاه تولید ماسک های بهداشتی و توزیع به خانواده های نیازمند دانشجویی، ضدعفونی شبانه معابر، محلات،  وسایل و امکانات عمومی سطح شهر و غربالگری از سوی دیگر اقدامات سازنده و موثری را در راستای مبارزه با بیماری کرونا داشته است.

محمدی بابیان اینکه دانشجویان در ۵ پویش ذکر شده در قالب تیم های ۱۰ الی ۱۵ نفره و با بیش از ۳۰ هزار نفرساعت حضور داشته اند افزود: فعالیت در این ایام عمدتا از میان دانشجویان رشته های روانشناسی، مدیریت، حسابداری، حقوق، معماری و سایر رشته های فنی و در مقاطع کارشناسی و ارشد بوده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تاکید کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی ناشی از این بیماری و ضرورت بازسازی فردی و بازسازی اجتماعی جامعه به نظر می رسد خودسازی و ایجاد قرابت و نزدیکی با پروردگار متعال یکی از مفیدترین و آرام بخش ترین ابزارهای لازم می باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای برنامه های فرهنگی ایجاد بستر لازم برای تحقق فضای فوق بوده تصریح کرد: برنامه های مذکور نه تنها باعث ایجاد نشاط، تاب آوری و آرامش بخشی در کانون های خانواده ها گردیده بلکه زمینه افزایش همدلی، مهربانی و مودت بین مردم را موجب گردیده است. گفتنی است که حضور موثر فرهنگی در بستر فضای مجازی و کاهش التهابات روانی ناشی از این بیماری بواسطه تدارک و تامین برنامه های فرهنگی و هنری مناسب، توانست به خوبی استرس ابتلا به این بیماری و ایجاد آسیب های جدی و مشکلات روحی را که بسیار نگران کننده بود تعدیل نماید.

محمدی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز از ابتدای شیوع این بیماری با فعالیت های فرهنگی مناسب و هدفمند و با کمک کانون ها، تشکل های فرهنگی دانشجویی و اساتید عملکرد بسیار مطلوبی را در این خصوص داشته است که به مواردی از آن اشاره خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در خصوص اقدامات معاونت فرهنگی در روزهای کرونایی افزود: اهم برنامه های فرهنگی صورت گرفته دراین ایام توسط دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ۶ محور از جمله برنامه های فرهنگی مجازی، کمک به تجهیز و راه اندازی نقاهتگاه های کرونای استان، ارائه مشاوره های تلفنی و آنلاین، غربالگری کلیه کارکنان و مشارکت در رزمایش کمک مومنانه دسته بندی می گردد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی مجازی شامل برگزاری جشنواره هنری به توان ما ویژه دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده آنها با موضوعات شعر و دل نوشته های طنز تحت عنوان سخنی با کرونا، داستان نویسی با عنوان خدمت و خیانت کرونا به بهار و عکاسی با تلفن همراه با موضوع بهار درخانه است ادامه داد: جشنواره در خانه می مانیم با محتوای خاطره نویسی در ایام قرنطینه، ویژه برنامه سه شنبه های مهدوی و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی در غروب های روز سه شنبه از جمله سایر برنامه های فرهنگی مجازی است.

محمدی عنوان کرد: مسابقات قرآنی طرح ثقلین و آیه های زندگی، مراسمات جزخوانی قرآن کریم و آشنایی با تفسیر سوره شوری، مسابقه گفتگوهای من باگل نرگس به مناسبت ولادت امام عصر(عج الله) درایام قرنطینه، برگزاری جشن های خانگی به مناسبت ولادت امام عصر(عج الله)، برگزاری مسابقات ورزشی خانگی و جشنواره ورزشی دانشجویی، برگزاری مسابقات کتابخوانی با طراحی تحت عنوان رویش و مطالعه کتاب های آرزوهای دست ساز و دختر تبریز،  فراخوان آثار ادبی مدافعان سلامت توسط مجمع شعر و ادبیات دانشجویی کوهواره، مسابقه دعا خوانی ( دعاهای ماه مبارک رمضان )، مسابقه مجازی افطاری های ساده و مسابقه دل نوشته برای خدا از جمله سایر برنامه های فرهنگی مجازی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: کمک به تجهیز و راه اندازی نقاهتگاه های کرونای استان با آماده سازی حدود ۳۷۰ تخت، پخت غذای نقاهتگاه های استان توسط پرسنل زحمتکش سلف دانشگاه در ۳ وعده صبحانه، ناهار و شام از ابتدای سال تاکنون، ارائه مشاوره های تلفنی و آنلاین توسط کارشناسان مرکز مشاوره امین دانشگاه، غربالگری کلیه کارکنان دانشگاه توسط تیم غربالگری کانون هلال احمر دانشگاه و مشارکت در رزمایش کمک مومنانه توسط بسیج دانشجویی و کانون ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه از جمله سایر برنامه های فرهنگی دراین ایام توسط دانشگاه آزاداسلامی زنجان بوده است. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست