• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 15071

جهش تولید از مسیر توسعه صادرات غیرنفتی

پیام ملّت- فرماندار سلطانیه گفت: ارتقا کیفیت محصولات به منظور رقابتی شدن آنها در بازارهای هدف و ایجاد و تسهیل بسترهای مورد نیاز جهت صادرات غیرنفتی در راستای کمک به جهش تولید، تعیین‌کننده و اثرگذار است.

حسین رحمانی هزار رود در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: یک راه رقابت پذیری، مدیریت كیفیت است، یعنی اگر تولید كنندگان كیفیت محصول را ارتقا دهند در بازار داخلی و خارجی قدرت رقابت خواهند داشت و این امر راهكاری اساسی برای پایداری در بازار است.

وی با اشاره به اینکه امروز همه دستگاه هاي ذيربط بايد تلاش كنند تا تسهيلات به صورت هدفمند به توليد كنندگان واقعي پرداخت شود، افزود: در خصوص جهش تولید می توان با اقدامات همگانی و عمومی برنامه ریزی کرد و به این طریق در جهت قوی تر کردن بنیادهای اقتصادی جامعه خود قدم برداشت.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه باید در راستای تبدیل مواد اولیه ذی قیمت و تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا برنامه ریزی کرد، عنوان کرد: ارزش افزوده رمز موفقیّت یک صنعت، یک شرکت و یک اقتصاد است و بر این اساس، در راستای نام گذاری سال جدید به نام جهش تولید باید صنایع با ارزش‌ افزوده بالا شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

رحمانی هزار رود با اشاره به اینکه باید از واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید و توزیع آن وجود دارد، جلوگیری شود، تأکید کرد: باید در اقتصاد ملّی از کالای تولید شده در داخل حمایت شود و مردم خود را موظف به خرید کالاهای داخلی بدانند و دولت نیز از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری کند.

وی افزود: حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان و نوپا با فناوری های روز و برنامه ریزی برای آموزش کسب و کارهای نوین و خلاقانه برای گروه های هدف، نیز از دیگر مواردی است که باید برای تحقق جهش تولید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه برخورد با قاچاقچیان و اخلال گران در فرایند عرضه تولید، نیز بسیار حائزاهمیّت است تأکید کرد: از این رو افزایش تولید و جهش در آن مستلزم مبارزه جدی با قاچاق کالا، به عنوان یکی از آسیب‌های حوزه تولید داخلی است.

رحمانی اظهار داشت: توجه به تأثیرگذاری شاخص های فرهنگی در جهش تولید و حداکثر استفاده از سرمایه های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و طبیعی در این راستا بسیار مهم است. چراکه هیچ کشوری توسعه یافته نیست مگر اینکه برای نیروی انسانی خود ارزش قایل باشد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست