• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 15085

سال ۹۸ بیش از ۳ هزار تن مواد لبنی از زنجان صادر شد

پیام ملّت- مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته ۳ هزار ۳۵۶ تن مواد لبنی به ارزش، ۴ میلیون ۹۰۰ هزار دلار از استان زنجان به کشور های هدف صادر شد.

عبدالله جعفری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: ظرفیت بالای تولید شیر و محصولات لبنی در استان و کیفیت بالای تولید صنایع مرتبط، باعث شده تا در سال گذشته صادرات بیش از ۳ هزار تن از موارد لبنی از استان انجام گیرد.

وی افزود: محصولات لبنی شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر به مقدار ۳ هزار و ۳۵۶ تن به ارزش ۴ میلیون ۹۰۰ هزار دلار بوده است که به کشورهای هدف صادر شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشورهای هدف صادرات محصولات لبنی استان زنجان شامل عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت است.

وی با اشاره به این که زنجان یکی از استان‌های مهم تولید کننده انواع محصولات لبنی است خاطر نشان کرد: زنجان علاوه برتأمین نیاز خود استان، نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می کند.

 جعفری تصریح کرد: حجم تولید و صادرات محصولات لبنی نشان دهنده ظرفیت بالای استان در امر صادرات این محصولات می باشد و امیدوار هستیم در سال ۹۹ نیز این روند استمرار یابد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست