• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 15020

کمبود تجهیزات الکترونیکی خلأ آموزشی کودکان استثنایی است

پیام ملّت - رئیس روابط عمومی و اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه کودکان استثنایی با کمبود تجهیزات الکترونیکی جهت آموزش مجازی مواجه هستند گفت: این تجهیزات شامل کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی است.

رهبر طوماری در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در حال حاضر مرتفع شدن این نیاز به تجهیزات الکترونیکی جهت برگزاری دوره های آموزش مجازی کودکان استثنایی یک ضرورت به شمار می رود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت آموزش کودکان مذکور در روزهای کرونایی افزود: اطلاع رسانی به والدین و دانش آموزان با نیازهای ویژه برای استفاده از برنامه های آموزشی صدا و سیما صورت گرفته است.

رئیس روابط عمومی و اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه درس افزارها و لوح های فشرده از سوی سازمان آموزش و پرورش به مدارس ارسال شده، عنوان کرد: بهره گیری های لازم از این درس افزارها و لوح های فشرده ارسالی به مدارس صورت گرفته است.

طوماری با بیان اینکه گروه های مجازی در شبکه های پیام رسان داخلی به منظور ارسال فایل های صوتی و تصویری از خدمات آموزشی و توانبخشی تشکیل شده است، افزود: این گروه ها توسط همکاران بعد از تأیید مدیر مدارس تشکیل می شوند.

وی در خصوص شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) تصریح کرد: لازم به ذکر است که در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) فعالیت های آموزشی قطعا به صورت منظم تر و با کیفیت تر انجام خواهد شد.

رئیس روابط عمومی و اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹ دانش آموز در ۲۴ مدرسه مستقل و ضمیمه در دوره های پیش دبستان، ابتدایی، پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانش آموزان فوق کمتر از یک درصد جمعیّت تحت تعلیم استان را تشکیل می دهند.

طوماری در ارتباط با نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان استثنایی پس از تصمیم گیری ستاد کرونا کشور همچون سایر دانش آموزان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور و نظام تعلیم و تربیّت، والدین عزیز باید همراهی های لازم را با کادر آموزشی برای پیشبرد اهداف آموزشی داشته باشند و تأکید کرد: مسئولین امر هم همچون گذشته اهتمام ویژه ای به این دانش آموزان داشته باشند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست