• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 15197

اولویت واگذاری زمین های سایت کارگاهی روستایی طارم برای واحدهای فرآوری و بسته بندی زیتون است

پیام ملّت- فرماندارطارم گفت: ۶۰ درصد محصول تولیدی زیتون طارم توسط واحدهای فرآوری خانگی فرآوری می شود و اولویت واگذاری اراضی در سایت کارگاهی روستایی با واحدهای فرآوری و بسته بندی زیتون است.

ستار صفری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان طارم متکی به کشاورزی و زیتون محصول استراتژیک این منطقه می باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه محصول زیتون مازاد بر نیاز شهرستان تولید می شود؛ می طلبد جهت ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی کشاورزان، واحدهای فرآوری و بسته بندی در شهرستان گسترش یابد.

وی با بیان این که ۶۰ درصد محصول تولیدی زیتون طارم توسط واحدهای فرآوری خانگی و ۵۰ واحد فرآوری فعال بخش خصوصی در شهرستان فرآوری می شود گفت: ۴۰ درصد از این محصول به صورت سبز از شهرستان خارج و در سایر شهرها و استان های مجاور فراوری شده و درصدی نیز به روغن کشی اختصاص می یابد.

صفری یکی از مشکلات شهرستان و سرمایه گذاران در زمینه راه اندازی واحدهای های فرآوری و بسته بندی زیتون به صورت انفرادی را، مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: عدم صدور مجوز زیست محیطی مسائلی از قبیل عدم صدور پروانه بهره برداری، عدم پرداخت تسهیلات موجب شده که در نهایت امکان عرضه نظامند محصول و نظارت بر این واحدها را دچار مشکل می کند.

این مسئول ادامه داد: طی بررسی های کارشناسی و پیگیری های مکرر جهت پاسخ دهی مناسب به تقاضاهای مردم در این زمینه، راه اندازی سایت های کارگاهی روستایی در شهرستان استارت خورده است و انتظار می رود با توجه به اهمیتی که موضوع برای شهرستان دارد راه اندازی این نواحی با جدیت هر چه بیشتر دنبال گردد.

فرماندار طارم تاکید کرد: اولویت واگذاری اراضی در این نواحی با واحدهای فرآوری و بسته بندی زیتون بوده و خارج از آن، امکان واگذاری به متقاضیان نیست./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست