• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۷
  • شناسه خبر: 15191

پرداخت ۷۰ درصد هزینه های سرپایی بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی

پیام ملّت- مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیمه سلامت حدود ۷۰ درصد از هزینه های بخش سرپایی بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی را پرداخت می کند.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»خدیجه ابراهیم خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیمه سلامت در خصوص بیماران کرونایی نسبت به پرداخت ۹۰ درصد از هزینه های بستری آنها در بیمارستانهای دولتی و با تعرفه های دولتی اقدام می کند و در حال حاضر تبادلات الکترونیکی ما در صد در صد بیمارستانهای دولتی استان انجام می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص اقدامات بیمه سلامت پس از شیوع بیماری کرونا اعلام کرد: یکی از اقدامات بیمه سلامت این بوده است که در این بیمه نیز مانند سایر بیمه ها بیمه پردازی ها در طی سال صورت گیرد.

ایراهیم خانی افزود: دومین اقدام صورت گرفته از سوی بیمه سلامت این بوده است که جهت کاهش مراجعات به دفاتر پیشخوان، دفاتری که دارای برگه سفید هستند اگر پس از تاریخ یک اسفند ماه اعتبار دفترچه های آن ها تمام شده بود اجازه دارند که تا پایان خردادماه از دفاتر بیمه استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت زنجان با بیان اینکه خوشبختانه سازمان بیمه سلامت با پیشرفتی که در الکترونیکی کردن خدمات داشت توانست ۷۰ درصد خدمات خود را به صورت الکترونیکی در کل کشور ارائه دهد افزود: تبادل فیزیکی و کاغذی به صورت چشمگیری کاهش ‌یافته است.

ابراهیم خانی گفت: در ۱۹۰ مطب طرف قرارداد تعداد ۱۲۹ مطب به عبارتی معادل ۶۸ درصد آنها نسخه نویسی الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان زنجان در رتبه بندی های انجام شده جزء استان های برتر کشور است افزود: بیمه سلامت استان زنجان جزء سه استان برتر انتخاب شده قرار گرفته است.

ابراهیم خانی با اشاره به اینکه مقرر شده است که امسال ارزیابی های وسع از طرف وزارت رفاه جهت استفاده رایگان از بیمه سلامت صورت گیرد عنوان کرد: پس از این ارزیابی ها در صورتی که فرد متقاضی نیازمند واقعی باشد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ ماه از مطالبات دانشگاه در سال ۹۷ تسویه شده است عنوان کرد:مطالبات دانشگاه تا دی ماه سال ۹۸ پرداخت شد که به عبارتی می‌توان گفت ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت به دانشگاه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه رشد تعرفه در بخش دولتی حدود ۱۸ درصد و در بخش خصوصی حدود ۲۰ درصد بوده است تاکید کرد: به عبارتی می توان گفت در مجموع ۱۵ درصد افزایش تعرفه داشته ایم.

ابراهیم خانی اظهار داشت:

مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه طرح مشوق های بیمه ای قرار است در استان زنجان به صورت پایلوت انجام شود تصریح کرد: در این طرح بیماران مزمن اعم از دیابتی ها و بیماران دارای فشار خون بالا در صورتی که قند خون و یا فشار خون خود را دریک یک سال در سطح نرمال نگه دارند مشوق های بیمه ای به آنها تعلق می گیرد.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد جمعیت استان در پوشش بیمه سلامت قرار دارند و تعداد ۴۲۵ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از این میان می‌توان به ۷۴ پزشک عمومی، ۹۷ پزشک متخصص، ۲۰ دندانپزشک، ۱۱۳ داروخانه و ۲۵ مرکز توانبخشی اشاره کرد.

ابراهیم خانی با بیان اینکه بیمه سلامت مساوی با بیمه رایگان نیست افزود: هدف بیمه سلامت رایگان کردن بیمه نیست بلکه مقصود این است که افرادی که توانایی مالی ندارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی ادامه داد: ارزیابی وسع افراد برای اینکه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند صورت میگیرد و این ارزیابی در خصوص ارزیابی درآمد آنها است و نه دارایی افراد.

ابراهیم خانی تصریح کرد: به عنوان مثال در صورتی که در یک خانواده خانم و آقا هر دو شاغل باشند بیمه رایگان به آنها تعلق نمی گیرد، اما مثلاً اگر آقا به هر دلیل مشغول به کار نیست خانوم نیز خانه دار است به آنها بیمه سلامت به صورت رایگان تعلق میگیرد.

مدیر کل بیمه سلامت افزود: هدف بیمه سلامت برقراری عدالت نه مساوات در جامعه است. از این رو چنانچه اعتبار دفترچه افراد در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال ۹۹ به اتمام رسیده باشد باید جهت ارزیابی وسع اقدام کنند تا در مورد آن‌ها استحقاق سنجی صورت گیرد و آنهایی که واقعاً نیازمند هستند به صورت رایگان در پوشش بیمه قرار گیرند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست